PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

HelpEat - bezpłatna aplikacja dla restauratorów i klientów, by wesprzeć branżę gastronomiczną

HelpEat - bezpłatna aplikacja dla restauratorów i klientów, by wesprzeć branżę gastronomiczną
HelpEat to nowa aplikacja mobilna, której celem jest wsparcie branży gastronomicznej. Wymyślona została przez mieszkańców Trójmiasta. Skorzystać z niej mogą zarówno konsumenci, którzy zamawiają jedzenie na wynos, jak i restauratorzy, którzy chcieliby, aby ich lokale znalazły się na liście dostępnych obiektów. Aplikacja jest bezpłatna.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Aplikacja Help Eat powstała z myślą o restauracjach, kawiarniach i lokalach, które w czasie ograniczenia normalnego funkcjonowania, serwują jedynie dania na wynos
Aplikacja HelpEat powstała z myślą o restauracjach, kawiarniach i lokalach, które w czasie ograniczenia normalnego funkcjonowania, serwują jedynie dania na wynos
Dominik Paszliński/gdansk.pl

 


Brak możliwości zjedzenia posiłku czy wypicia kawy w lokalu gastronomicznym, to skutek kolejnych obostrzeń, które wprowadzono w naszym kraju wraz z drastycznym wzrostem zakażeń Covid-19. Każdego dnia w sieci pojawiają się posty, prośby, informacje przypominające o tym, żeby wspierać branżę gastronomiczną poprzez zamawianie jedzenia w opcji na wynos.

HelpEat to aplikacja mobilna i zarazem kolejny pomysł, którego celem jest pomoc branży gastronomicznej w tym trudnym okresie. 

- Jesteśmy trójmiejską firmą z branży IT i chcieliśmy w jakiś sposób wspomóc naszych przyjaciół z branży gastronomicznej - wyjaśnia Katarzyna Maślanka, współautorka HelpEat. - Pomyśleliśmy więc, że taka aplikacja mogłaby pomóc ludziom trafić w dostępne w Trójmieście miejsca, bo tutaj bije jej serce. Chcielibyśmy jednak, aby aplikacja była ogólnopolska. Mamy już zapytania z Krakowa, Warszawy czy Kołobrzegu, dotyczące chęci współpracy. Liczymy, że niebawem zwiększymy swój zasięg w takich sposób, aby jak najwięcej osób miało pożytek z naszej aplikacji. Nieustannie pracujemy również nad nowymi funkcjonalnościami oraz ulepszamy istniejące i tak w najbliższej aktualizacji pojawi się wybór języka angielskiego. Nikogo nie dyskryminujemy i chcemy trafić do jak najszerszego grona użytkowników.

 

 
Aplikacja Help Eat  powstała z myślą o branży gastronomicznej, która w czasie pandemii może oferować swoje potrawy, produkty - jedynie w opcji  na wynos . Dzięki aplikacji znajdziemy czynne w naszym mieście lokale i zamówimy jedzenie. Oferta dotyczy Trójmiasta, ale lada dzień poszerzy się o kolejne miasta
Oferta "HelpEat" dotyczy Trójmiasta, ale lada dzień poszerzy się o kolejne miasta
screen z aplikacji Help Eat

 

Aplikację można pobrać ze sklepu AppStore lub Google Play wpisując hasło “helpeat”.

Po rejestracji, która zajmuje około dwóch minut, pojawi się ikona w której wpisać należy miasto, które nas interesuje. Ponieważ HelpEat to projekt, który powstał na początku listopada, czyli ma około tygodnia (stan na 9 listopada), na ten moment dostępne jest wyłącznie Trójmiasto, ale jak zapowiada Katarzyna Maślanka - w ciągu dwóch, trzech dni, dodane zostaną kolejne miasta.
 

43 lokale z Trójmiasta - na początek

Lokale, które oferują sprzedaż na wynos, znaleźć można poprzez: listę obiektów/wybór kategorii/dzięki mapie uwzględniającej naszą lokalizację. 

Na liście obiektów znajdują się aktualnie 43 lokale. Restauratorzy, którzy chcieliby, aby ich lokal znalazł się w aplikacji, powinni wejść na stronę www.helpeat.pl i kliknąć w zakładkę “dołącz do nas”. Zgłoszenia są też przyjmowane mailowo pod adresem: hello@helpeat.pl

Osoby, które mają ochotę na konkretny posiłek, mogą skorzystać z opcji “kategorie”. W zakładce znajdują się aktualnie 22 pozycje, wśród nich, m.in.: kuchnia wegetariańska, wegańska, polska, naleśniki, kebab czy fast food. 

Trzecią opcją znalezienia lokalu jest skorzystanie z mapy. Dzięki włączonej usłudze lokalizacji, system naniesie na mapie nasze aktualne położenie i wyświetli te obiekty, które znajdują się w pobliżu. 

Z aplikacji można bezpośrednio zadzwonić do restauracji i zamówić jedzenie z odbiorem własnym lub kliknąć w ikonkę kuriera i zamówić jedzenie z dowozem do domu. 

Aplikacja jest bezpłatna - zarówno dla zamawiających dania, jak i restauratorów.

 
Kategoria lub lokalizacja - to dwa z trzech kluczy według których możemy wybrać lokal z którego chcemy zamówić jedzenie
Kategoria lub lokalizacja - to dwa z trzech kluczy według których możemy wybrać lokal z którego chcemy zamówić jedzenie
screen z aplikacji Help Eat

 

- Jeśli użytkownik, którzy pobierze naszą aplikację i zobaczy, że nie ma na liście jego ulubionej restauracji, może zalogować się na naszą stronę i w kontakcie wpisać nazwę tego lokalu. My skontaktujemy się z właścicielem obiektu - wyjaśnia Katarzyna Maślanka. 

 

Natalia Gawlikwww.gdansk.plnatalia.gawlik@gdansk.pl
Natalia Gawlik - najnowsze
Natalia Gawlikwww.gdansk.plnatalia.gawlik@gdansk.pl
Natalia Gawlik - najnowsze