• Start
  • Wiadomości
  • Aleja Pawła Adamowicza. Przejazdy techniczne zakończone, czas na kontrolę

Aleja Pawła Adamowicza. Przejazdy techniczne zakończone, czas na kontrolę Nadzoru Budowlanego

W połowie minionego tygodnia, 16 czerwca, zakończyły się przejazdy techniczne tramwajów na nowej trasie łączącej dzielnice Piecki-Migowo, Jasień i Ujeścisko-Łostowice. W przyszłym tygodniu na terenie inwestycji pojawi się Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Jeżeli kontrola przebiegnie pomyślnie, prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu na torach, na stałe, pojawią się tramwaje.
21.06.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Przejazdy techniczne tramwajów w al. Pawła Adamowicza rozpoczęły się 25 maja. Trwały trzy tygodnie
Przejazdy techniczne tramwajów w al. Pawła Adamowicza rozpoczęły się 25 maja. Trwały trzy tygodnie
Fot. Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

 

Przejazdy techniczne trwały trzy tygodnie. Odbywały się z wykorzystaniem czterech typów tramwajów, którymi na co dzień podróżują gdańscy pasażerowie, a więc Pesy, Dortmunda, NGD99 i Bombardiera. W ich trakcie sprawdzano przejazdy tramwajów przez rozjazdy oraz dojazdy do przystanków (m.in. wysokość peronów). W tym czasie prowadzone były także odbiory techniczne kolejnych elementów tej ogromnej, drogowej inwestycji.

 

  Tramwaj w al. Pawła Adamowicza. W poniedziałek rozpoczęły się przejazdy techniczne na nowej trasie

 

W poniedziałek, 22 czerwca, na al. Pawła Adamowicza kontrolę przeprowadzi Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. To od jej wyniku zależeć będzie, w jakim terminie możliwe będzie uruchomienie regularnego kursowania tramwajów, z pasażerami.

Przypomnijmy. 25 maja br. odbył się pierwszy przejazd testowy tramwaju na nowej trasie. Zgodnie z zapowiedziami linia tramwajowa nr 12 zmieni dotychczasową trasę i połączy Jasień oraz Ujeścisko-Łostowice z Pieckami-Migowem oraz Stogami.

 

ZOBACZ, JAK WYGLĄDAŁ PIERWSZY TECHNICZNY PRZEJAZD TRAMWAJU NA AL. PAWŁA ADAMOWICZA

 

W ramach inwestycji powstała dwutorowa linia tramwajowa o długości 2,6 km, która będzie przedłużeniem istniejącej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Bulońskiej i Myśliwskiej w kierunku ul. Jabłoniowej. Na trasie przecina m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończy się na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej trasy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej.

Aleja Pawła Adamowicza jest jezdnią dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Uroczyście została otwarta w pierwszej połowie stycznia br. Na całej długości, czyli 2,7 km drogi, powstała również droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą.

 

  Budowa Nowej Warszawskiej. Przetarg na budowę pierwszego etapu linii tramwajowej będzie powtórzony

 

Dodatkowo w ramach inwestycji zbudowano lub przebudowano odcinki ulic powiązanych z al. Adamowicza, w tym ulicy Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, a także łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową.

Inwestycja jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Projekt koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI S.A. z Sopotu.

Budowa Nowej Bulońskiej Północnej pochłonie 243 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020. Dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln złotych.

TV

Światowa stolica bursztynu