• Start
  • Wiadomości
  • Ujeścisko-Łostowice. Dobiega końca budowa niedługiej, choć potrzebnej mieszkańcom ulicy

Ujeścisko-Łostowice. Dobiega końca budowa niedługiej, choć potrzebnej mieszkańcom ulicy

W związku z budową tzw. Nowej Olchowej, we wtorek 15 marca, zawężono jezdnię w kierunku centrum Gdańska na ul. Kartuskiej, pomiędzy posesjami 308 a 312. Trzeba bowiem wykonać wpięcie kanalizacji deszczowej z ul. Nowej Olchowej. Zmiany w ruchu utrzymają się przez kilka dni, do czasu wykonania niezbędnych robót. Termin ich zakończenia jest uzależniony od warunków pogodowych.
15.03.2022
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
W tym miejscu na ul. Kartuskiej zawężono jezdnię
W tym miejscu na ul. Kartuskiej zawężono jezdnię
Mat. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

 

Nowa Olchowa połączy ulicę Kartuską z ulicą Cedrową. Dzięki temu rozwiązaniu mieszkańcy okolicznych osiedli szybciej i wygodniej dotrą do głównych arterii miasta. Nowa ulica znacznie usprawni też ruch pojazdów w okolicy. Nowa Olchowa będzie rozpoczynać się na wysokości ul. Kartuskiej nr 312 i 308 B i biec wzdłuż budynków przy ul. Migdałowej. Następnie włączy się w ul. Cedrową śladem ul. Migdałowej. Ulica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu o szerokości 3 - 4 metrów (w zależności od odcinka).

Oprócz jezdni zaplanowano tu budowę obustronnego chodnika, oświetlenie i odwodnienie drogi. W ramach prac przebudowana została już sieć wodociągowa i gazowa. Wzdłuż ulicy pojawią się ławki i kosze na śmieci.

 

Nowa Olchowa połączy ulicę Kartuską z ulicą Cedrową
Nowa Olchowa połączy ulicę Kartuską z ulicą Cedrową
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

 

Nowa ulica powstaje na niezagospodarowanych dotąd terenach trawiastych, mocno zróżnicowanych pod względem wysokościowym. Zaprojektowaną drogę trzeba było więc odpowiednio dopasować wysokościowo do istniejącego terenu. Nowa Olchowa będzie miała dokładnie 462,87 metry długości, z czego łącznik z ul. Cedrową wyniesie 37,30 m długości. Szerokość jezdni będzie zmienna, wyniesie od 6 do 8 metrów (będzie poszerzona do 8 m na łukach poziomych). Klasa tej drogi określona będzie jako L (lokalna), a dopuszczalna prędkość będzie tu wynosić maksymalnie 30km/h. Pochylenie podłużne jezdni będzie się różnić na poszczególnych odcinkach, wyniesie1,5 - 8 proc.

Wzdłuż jezdni zbudowany zostanie obustronny chodnik o szerokości 2,15m i nawierzchni z płytek betonowych gładkich 30x30cm. Wzdłuż odcinków chodników, na których spadek podłużny wynosi 8 proc, zamontowane zostaną balustrady z poręczą. Zaprojektowano także obustronny przystanek autobusowy w jezdni.

Inwestycja jest realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, ze środków Gminy Miasta Gdańska i spółki „Cedrowa” Sp. z o.o.

Umowę na wykonanie tego projektu podpisano z firmą Kruszywo Sp. z o.o. Koszt prac to blisko 5,6 mln złotych.

TV

Na Srebrnej posadzono mikrolas