Jakie prace są wykonywane?
Układanie nowych nawierzchni chodników prowadzone jest po obu stronach ulicy. Trwa także rozbudowa elementów kanalizacji deszczowej, w tym montaż nowych studzienek. Wykonywana jest również nowa konstrukcja nawierzchni jezdni od skrzyżowania z ul. Ugory do skrzyżowania z ul. Niską. Ponadto przebudowane zostały elementy istniejącej już sieci wodociągowej i gazowej - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W ramach inwestycji przebudowywane są również elementy sieci teletechnicznej oraz elektroenergetycznej, które kolidują z planowanym, nowym układem ulicy.
Przeróbka. Skatepark niemal gotowy. W nowym roku będzie można śmigać
Ujednolicona szerokość jezdni na ul. Skiby
Przebudowana zostanie jezdnia, na której ułożona zostanie nowa nawierzchnia bitumiczna. Obecnie ulica ta ma zmienną szerokość. W ramach prac zostanie ona ujednolicona do szerokości 5 metrów (wyjątkowo 5,9 m na łuku). Przy okazji poszerzone zostaną chodniki, dla wygody i bezpieczeństwa pieszych. By skutecznie uniemożliwić parkowanie na nich samochodów zamontowane zostaną słupki.
Przy znajdującym się na tej ulicy sklepie powstaną trzy miejsca postojowe, a wzdłuż jezdni - dodatkowe trzy zatoki postojowe, na których znajdzie się sześć standardowych miejsc postojowych i jedno dla osób niepełnosprawnych. Skrzyżowanie ul. Skiby z ulicami Niską i Wosia Budzysza zostanie wyniesione o 10 cm, a w miejscach sugerowanych przejść dla pieszych wykonane zostaną nawierzchnie z płytki betonowej.
Świąteczne drzewka dzielnicowe rozbłysły na Aniołkach i Stogach
Ul. Ugory z nawierzchnią bitumiczną
Na tej ulicy powstanie nowa jezdnia i miejsca postojowe, będzie plac do zawracania, chodniki oraz infrastruktura podziemna. Istniejąca jezdnia posiada także zmienną szerokość, do tego niewygodną nawierzchnię z tzw. trylinki i jednostronny chodnik.
Po jej przebudowie szerokość jezdni wynosić będzie 5 metrów - znajdą się na niej dwa pasy ruchu, a nawierzchnia będzie bitumiczna. Zbudowany zostanie plac do zawracania (o wymiarach 12,5 x 14,7 m), natomiast szerokość chodników będzie się wahać (w zależności od odcinka) od 1,5 do 3,55 m.
Prace wykonuje Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Przemysław Kozłowski. Ich koszt to ponad 5,3 mln złotych, a zakończą się w czerwcu 2026 r.