• Start
  • Wiadomości
  • “Stare” rowery Mevo wyjechały do Szczecina - po modernizacji wejdą w skład nowej floty

“Stare” rowery Mevo wyjechały do Szczecina - po modernizacji wejdą w skład nowej floty

Dokładnie 1 194 rowery, które pozostały po niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego Mevo 1.0, ruszyły w poniedziałek (21 lutego) w drogę do Szczecina. Tam przejdą przegląd oraz modernizację, by powrócić i zasilić flotę Mevo 2.0.
21.02.2022
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Rowery z systemu Mevo 1.0 przechowywane były w dawnym gimnazjum we Wrzeszczu
Rowery z systemu Mevo 1.0 przechowywane były w dawnym gimnazjum we Wrzeszczu
Fot. OM GGS

 

O przewiezieniu błękitnych “Mevek” z systemu 1.0 do Szczecina Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował na profilu Mevo - Rower Metropolitalny na Fb.

“Zgodnie z umową “Mevy” mogą być wykorzystane w nowym systemie według uznania wykonawcy jako rowery zwykłe lub rowery elektryczne. CityBike Global planuje włączyć je do systemu jako rowery tradycyjne” - czytamy w poście. 

Zgodnie z założeniami Mevo 2.0 - pozostała część floty, czyli 3 100 rowerów, będzie składać się z pojazdów elektrycznych, wszystkie będą nowe i dostarczone przez włoskiego producenta rowerów Vaimoo. Model nowego “elektryka” wykonawca systemu - CityBike Global - zaprezentował podczas podpisania umowy z OM GGS, co miało miejsce 8 lutego br., a rower był gruntownie sprawdzany i testowany przez przedstawicieli Obszaru na etapie przetargu.

 

 Grzegorz Bargielski współwłaściciel GeoVelo i Jorge Cabañas Faura, dyrektor zarządzający CityBike Global prezentują model nowego roweru elektrycznego dla systemu Mevo 2.0
Grzegorz Bargielski współwłaściciel GeoVelo i Jorge Cabañas Faura, dyrektor zarządzający CityBike Global prezentują model nowego roweru elektrycznego dla systemu Mevo 2.0
Fot. Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

 


Błękitne rowery przejść mają serwis i modernizację, by wygodnie się na nich jeździło i stały się nieco lżejsze (obecnie ważą ok. 32 kg). Pojazdy z pewnością “schudną” o ciężar wymontowanych z nich silników i baterii. 

Dlaczego wywieziono je akurat do Szczecina? W tym mieście siedzibę i zaplecze serwisowe ma firma GeoVelo, która jest podwykonawcą Mevo 2.0.

 

Pozostałe po Mevo 1.0 rowery to zaledwie jedna czwarta całości floty nowego systemu
Pozostałe po Mevo 1.0 rowery to zaledwie jedna czwarta całości floty nowego systemu
Fot. OM GGS



TV

Jarmark Bożonarodzeniowy otwarty!