
Most w ciągu ul. Elżbietańskiej przebiegający nad kanałem Raduni powstał pod koniec XIX wieku. Jest obecnie w złym stanie technicznym - zarówno jego konstrukcja nośna, jak i podpory. Wymiany wymaga też nawierzchnia jezdni i chodniki. Nowa konstrukcja wykonana zostanie ze stalowych dźwigarów, na których ułożona zostanie płyta żelbetowa. Wymieniona zostanie także skorodowana obecnie balustrada - na nową, stalową, do tego ozdobną.
Przebudowa ul. Kielnieńskiej na ostatniej prostej. Jest wygodnie, bezpiecznie i estetycznie
Jakie prace zaplanowano?
Poza wspomnianą wymianą konstrukcji, w ramach przebudowy usunięte zostaną pęknięcia, które zauważyć można obecnie na konstrukcji podpór, uzupełnione zostaną ubytki cegieł w ścianach pionowych kanału i odtworzony ceglany gzyms na stalowych dźwigarach. Wykonana zostanie nowa izolacja obiektu, ustawione krawężniki kamienne i ułożone nowe chodniki - wykonane z płytek o wymiarach 20x20cm układanych w karo. Wysłużona dziś nawierzchnia asfaltowa jezdni wymieniona zostanie natomiast na brukowaną - wykonana będzie z kostki kamiennej w układzie prostym.

W ramach prac oczyszczone i zabezpieczone przed korozją zostaną wszystkie rury osłonowe przebiegających pod tym obiektem instalacji: energetycznych, telekomunikacyjnych i gazowych. Wyremontowana zostanie też sieć wodociągowa.
Projektanci zasugerowali, w opracowanej dla tej inwestycji dokumentacji, by umocnić również dno kanału Raduni za pomocą płyt betonowych i kamiennego narzutu - także te prace zostaną więc przeprowadzone.
Po przebudowie, po obiekcie będą mogły poruszać się pojazdy o maksymalnym ciężarze 30 ton.
Matarnia. Ulica Radarowa gładka jak stół. Wkrótce zakończenie prac
Postument ku pamięci
Dodatkowo, na trawniku od strony ul. Garncarskiej, ustawiony zostanie betonowy postument o wymiarach 70x70x130 cm, na którym umieszczona będzie część zabytkowego dźwigara z rozbiórki z opisem roku budowy i nazwą mostu.
Realizacja robót ma potrwać około roku.
Cztery oferty w przetargu
Na wykonanie remontu zabezpieczono w budżecie 2 300 000 złotych. W ramach przetargu wpłynęły cztery oferty, które są obecnie analizowane:
- Primost Serwis Spółka z o.o. - 2 542 992, 06 zł,
- Most Sp. z o. o. - 2 526 912 zł,
- Polwar S.A - 1 866 655, 27 zł,
- Firma Budowlano-Drogowa Mtm SA - 1 741 914, 17 zł.