Ile ławek będzie na molo?
Odsłonięcie skorodowanej konstrukcji 136- metrowego molo w Brzeźnie, które od 8 września jest wyłączone z użytkowania i zamknięte wysokim płotem, pokazało, że czas na remont był najwyższy.
Zanim na molo zamontowane zostaną nowe modrzewiowe deski i legary, konserwację przejdzie m. in. jego metalowa konstrukcja. Metalowe elementy u szczytu pomostu zostaną wymienione na nowe wraz z wieńczącą go lampą nawigacyjną. Nowe będą także m. in. balustrady i ławki, których liczba zostanie podwojona (było 20, będzie 40).
Modernizacja molo w punktach
Prace hydrotechniczne:
- Naprawa elementów żelbetonowych - oczyszczenie powierzchni, uzupełnienie ubytków masą naprawczą i pokrycie żywiczną wyprawą ochronną
- Wymiana pokładów, w tym legarów oraz desek pokładu górnego
- Zabezpieczenie konstrukcji stalowych - oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne elementów stalowych
- Wymianę wyposażenia - nowe balustrady stalowe, ławki, kosze na śmieci, stojaki na sprzęt ratunkowy, drabinki wyjściowe z wody
- Wymianę gretingów na pokładzie dolnym na nowe
Prace elektryczne:
- Modernizacja instalacji zasilającej: wymiana linii zasilających w rurach osłonowych
- Montaż nowoczesnych rozdzielnic elektrycznych typu RG
Wykonawca ma 90 dni na przeprowadzenie wszystkich powyższych prac, co oznacza, że molo powinno przyjąć pierwszych spacerowiczów w okresie świąteczno-noworocznym.
W 2026 roku brzeźnieńskiemu molo “stuknie” 30.