• Start
  • Wiadomości
  • Po rozbiórce czas na budowę nowej kładki. Są pierwsze fundamenty

Po rozbiórce czas na budowę nowej kładki. Są pierwsze fundamenty

Tuż przy świeżo wyremontowanym peronie SKM Gdańsk Stocznia trwa budowa nowej kładki dla pieszych, która umożliwi bezkolizyjne dotarcie do tego przystanku. Obecnie wykonywane są fundamenty pod filary nowego przejścia. Pod koniec bieżącego roku rozpocznie się montaż konstrukcji kładki. Wszystko powinno być gotowe wiosną 2026 roku.
06.11.2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
na zdjęciu kobieta w robotniczym stroju, obok niej fragmenty budowanych fundamentów
W miejsce poprzedniej kładki powstaje już nowa
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Nowa kładka za pół roku

Wiosną br. rozpoczął się demontaż dotychczasowej kładki - obiekt był już w złym stanie technicznym, i od dłuższego czasu nie służył pasażerom SKM. 

Zarówno ta, którą rozebrano, jak i ta, która powstanie, prowadzić będzie na peron stacji Szybkiej Kolei Miejskiej oraz na tereny stoczniowe od strony al. Zwycięstwa i dzielnicy Aniołki. 

Wygląd nowego przejścia nad torami kolejowymi został uzgodniony z konserwatorem zabytków i zakłada nawiązanie do industrialnego charakteru okolicy. W ramach inwestycji zaplanowano również budowę dwóch wind ułatwiających dostanie się na kładkę, przebudowę schodów prowadzących na peron, budowę kanałów technologicznych i linii światłowodowej. Na kładce zamontowane zostanie także oświetlenie i monitoring.

Prace realizuje firma Strabag. Koszt inwestycji to ponad 11 mln złotych. Odbiory nowego obiektu zaplanowano w kwietniu 2026 r.

Przystanek SKM Stocznia zachwyca, nowa kładka w 2026 roku

na zdjęciu metalowe elementy fundamentów przyszłej kładki
Kładka będzie gotowa wiosną 2026 r.
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Remont peronu zakończony

Gotowy jest już z kolei zmodernizowany przystanek SKM Gdańsk Stocznia. Został on kompleksowo odnowiony i przystosowany do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Jest wygodniej, ładniej i estetycznie. Na peronie stoją obecnie dwie wiaty - jedna nowoczesna, przypominająca te, które stoją na innych przystankach SKM, a druga - historyczna, przypominająca wyglądem tę z epoki PRL.

Ułożono też nową nawierzchnię i krawędzie peronu. Wymieniono szyny oraz sieć trakcyjną. Są też nowe tzw. wiatrołapy, ławki i “przysiadaki”. Zamontowano wypukłe oznakowanie i ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących.

TV

Gambit Michała