Poprawić przepustowość skrzyżowania
Modernizację zaplanowano na odcinku od ul. Kaczyńskiego do skrzyżowania z al. Jana Pawła II. Przebudowane zostanie też skrzyżowanie ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II. W ramach prac wydłużone zostaną prawoskręty od strony Przymorza Wielkiego i Brzeźna oraz lewoskręt od strony al. Hallera. Do tego będą dwa pasy wiodące w kierunku al. Hallera. Rozwiązania te mają poprawić przepustowość wspomnianego skrzyżowania.
- Na wspomnianym odcinku ulicy zostanie sfrezowana nawierzchnia, a w jej miejscu ułożone zostaną nowe warstwy masy bitumicznej - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przy okazji przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna i oświetlenie uliczne. Prace, wraz z odbiorami, mają potrwać 27 tygodni od daty podpisania umowy.
W pierwszej kolejności wykonane zostaną prace związane z przebudową skrzyżowania. Remont odcinka ul. Czarny Dwór zostanie przeprowadzony już po wakacjach.
Wygodniej na bursztynowy stadion. Nowe przejście w Letnicy z BO
Oferty od 4,06 mln do 5,8 mln złotych
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zabezpieczyła na realizację tej inwestycji dokładnie 7 610 000 zł brutto. Złożone oferty pozytywnie zaskoczyły - wszystkie są dużo niższe. Wpłynęło sześć propozycji:
- Hydro-Mag Sp. z o.o. - 5 371 422,21 zł
- Strabag Sp. z o.o. - 4 560 228,27 zł
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 4 295 887,18 zł
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg SA - 4 546 805,69 zł
- Wprd Gravel Sp. z o.o. - 5 844 000 zł
- Kruszywo Sp. z o.o. - 4 059 833,24 zł
Wszystkie są obecnie analizowane.
Ulica, która łączy kilka dzielnic
Ulica Czarny Dwór łączy duże “obszary mieszkalne”: Żabiankę, Przymorze, Oliwę i Zaspę, z trasą prowadzącą w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą i wyjazdu z miasta na drogi zamiejskie. W okresie letnim jest to droga dodatkowo mocno obciążona ruchem turystycznym, kierującym się na skrzyżowanie Czarny Dwór/Jana Pawła II, gdzie znajduje się dojście do deptaków, molo oraz nadmorskiego Parku Reagana.