• Start
  • Wiadomości
  • Most Stągiewny będzie zwodzony. Przebudowa w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego

Most Stągiewny będzie zwodzony. Zostanie przebudowany w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego

Spółka Granaria Development Gdańsk, która jest jednym z inwestorów zabudowujących Wyspę Spichrzów, podpisała umowę ze spółką Vistal Gdynia SA. Ma ona przebudować Most Stągiewny w Gdańsku na most zwodzony. Inwestycja jest jednym z warunków umowy ppp, jaką GDG zawarło z Miastem Gdańsk.
24.01.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Do listopada 2022 roku Most Stągiewny przebudowany zostanie na zwodzony
Do listopada 2022 roku Most Stągiewny przebudowany zostanie na zwodzony
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

 

Wartość umowy, na wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowę mostu, wynosi ponad 6,6 mln złotych netto.

Co ciekawe, do wybuchu II wojny światowej ten most był zwodzony. Przebiegała też po nim linia tramwajowa prowadząca z Głównego Miasta na Stogi. Jego nośność to 40 ton. Na południe od Mostu Stągiewnego planowana jest budowa tzw. mariny południowej, stąd decyzja o przywróceniu jego dawnych funkcji. Prace mają zostać zrealizowane do listopada 2022 roku. Przebudowa tego obiektu to jeden z warunków, jakie Miasto Gdańsk zawarło w umowie na partnerstwo publiczno-prywatne ze spółką Granaria Development.

Spółka Vistal Gdynia jest obecnie w procesie restrukturyzacji. To producent konstrukcji stalowych. Grupa Vistal działa w segmentach: infrastrukturalnym, marine i offshore, w tym infrastruktury portowej, budownictwa kubaturowego i energetyki. Vistal był jednym z podwykonawców mostu zwodzonego, który połączył Wyspę Sobieszewską ze stałym lądem.

 

Na południe od Mostu Stągiewnego wybudowana zostanie kolejna marina
Na południe od Mostu Stągiewnego wybudowana zostanie kolejna marina
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

 

Na Wyspie Spichrzów powstaje kompleks budynków w ramach projektu "Granaria". To inwestycja realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, gdzie Miasto Gdańsk udzieliło Konsorcjum Immobel & Multibud koncesji na budowę uzgodnionych obiektów celu publicznego, a jest to: zewnętrzny układ komunikacyjny, przebudowa skrzyżowania ulicy Podwale Przedmiejskie z Chmielną, przebudowa mostu Stągiewnego do postaci mostu zwodzonego, budowa ogólnodostępnej kładki pieszej łączącej Długie Pobrzeże z północnym cyplem Wyspy Spichrzów, budowa mariny na południe od mostu Stągiewnego oraz przebudowa Długiego Pobrzeża, a także obiektów celu komercyjnego, które znajdą się pomiędzy ulicą Stągiewną a północnym cyplem wyspy. 

W pierwszy etapie, na terenie o powierzchni 5,8 tys. mkw, pomiędzy ul. Pożarniczą a północnym cyplem, powstał zespół budynków hotelowych o pow. ponad 14 tys. mkw oraz budynek usługowo - mieszkalny o pow. ponad 9 tys. mkw, gdzie znalazło się 30 lokali usługowych na parterze i pierwszym piętrze oraz 129 lokali typu apart hotel i apartamentów mieszkalnych. Wybudowano też 139 miejsc parkingowych na dwóch kondygnacjach podziemnych. Ta część inwestycji zakończyła się w ubiegłym roku. Zamontowano także obrotową kładkę, która połączy Wyspę Spichrzów z Długim Pobrzeżem. Do użytku zostanie oddana w kwietniu br. 

W kolejnym etapie zabudowywane będą kolejne kwartały wyspy. Powstaną tam także obiekty o funkcji handlowo-usługowej oraz mieszkaniowej.

 

TV

Zjazd Hanzy, dzień III. Bakalie, muzyka i nowe nabrzeże