Gruntowny remont
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że most Popielny nad Motławą, na ul. Toruńskiej przejdzie w tym roku gruntowny remont. Most stanowi ważny element infrastruktury komunikacyjnej miasta, łącząc Główne Miasto z południową częścią wyspy Spichrzów i Dolnym Miastem. Ze względu na zły stan techniczny konstrukcji, w 2020 roku ruch na moście został zawężony wahadłowo do jednego pasa. Po remoncie dwupasmowy ruch zostanie przywrócony.
- W pierwszej kolejności przewidziana jest rozbiórka istniejącej nawierzchni jezdni oraz chodników. Po wykonaniu rozbiórek, realizowane będzie wzmocnienie elementów nośnych konstrukcji oraz podłoża w obrębie przyczółków. Przewidziano również reprofilację skarp i naprawę powierzchni betonowych przyczółków – informuje Aneta Niezgoda z DRMG.
Modernizacji poddany zostanie także system odwodnienia, a dotychczasowe balustrady zostaną zastąpione nowymi. W zakresie zadania ujęto także wykonanie nowej nawierzchni jezdni i chodników.
Kaplica Królewska w rusztowaniach. Dlaczego?
Przetarg lada dzień
Przetarg na prace remontowe DRMG ogłosi w ciągu najbliższych dniach. Otwarcie ofert zaplanowano na 11 czerwca. Prace mają potrwać 18 tygodni od daty podpisania umowy.
W czasie prowadzenia robót obiekt będzie zamknięty dla ruchu samochodowego, natomiast piesi będą mogli nadal z niego korzystać.
Od drewna po żelbet
Historia mostu Popielnego sięga XVII wieku. Jak podaje Gedanopedia, pierwszą, drewnianą konstrukcję wzniesiono w 1643 roku. Swą nazwę most wziął od stojącego tu Dworu Popielnego, w którym składowano i urzędowo sprawdzano jakości i wagi produktów pochodzenia leśnego, takich jak potaż czy wajdaż, niezbędnych między innymi do produkcji szkła, mydła, do bielenia i farbowania tkanin, odgrywających istotną rolę w gdańskim handlu, a także lepiku.
Powstanie przystanek na al. Grunwaldzkiej - blisko „Budowlanki”
W 1895 roku został przebudowany w konstrukcji stalowej, przy zachowaniu funkcji zwodzonej. Obecnie – stalowo-żelbetowy. W czasie II wojny światowej został tylko lekko uszkodzony i do 1948 roku był jedynym szlakiem komunikacyjnym łączącym centrum miasta z Dolnym Miastem, Przeróbką, Stogami i szosą na Warszawę.