• Start
  • Wiadomości
  • KIO odrzuca odwołanie firmy Nextbike. Droga do podpisania umowy na nowe MEVO otwarta

KIO odrzuca odwołanie firmy Nextbike. Droga do podpisania umowy na nowe MEVO otwarta

Krajowa Izba Odwoławcza w całości odrzuciła odwołanie firmy Nextbike Polska SA w restrukturyzacji. Oznacza to, że nie ma już prawnych przeszkód i możliwe jest podpisanie umowy na nowe MEVO ze zwycięzcą przetargu firmą City Bike Global.
( Publikacja: 21.01.2022 )
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Teraz czekamy na nowe MEVO!
Teraz czekamy na nowe MEVO!
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl


4 stycznia prowadzący projekt MEVO Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia Sopot poinformował, że firm Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. Nowy przetarg wygrała firma City Bike Global. Było to już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem MEVO. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe MEVO, ale ostatecznie nie złożył swojej oferty.

Stawką trwającego 1,5 roku postępowania przetargowego było zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny. C

W piątek 21 stycznia rzeczniczka OMGGS Alicja Alicja Mogird poinformowała, że jest decyzja KIO. Krajowa Izba Odwoławcza w całości odrzuciła odwołanie firmy Nextbike Polska SA w restrukturyzacji. Oznacza to, że nie ma już prawnych przeszkód i możliwe jest podpisanie umowy na nowe MEVO ze zwycięzcą przetargu firmą City Bike Global.

Z trzech firm, biorących udział w trwającym 1,5 roku postępowaniu dot. nowego MEVO, oferty złożyły dwie. Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) złożyło ofertę na kwotę 365 mln zł, a firma City Bike Global SA (CBG) z podwykonawcą Geovelo ze Szczecina na kwotę 159 mln zł.

Tak mają wyglądać rowery nowego Mevo, wybrane w procedurze przetargowej. Po lewej - rower ze wspomaganiem elektrycznym, po prawej - bez wspomagania
Tak mają wyglądać rowery nowego Mevo, wybrane w procedurze przetargowej. Po lewej - rower ze wspomaganiem elektrycznym, po prawej - bez wspomagania
mat. OMGGS


Po zbadaniu ofert, analizach ekspertów i prawników, a także po pozytywnej opinii biegłego rzeczoznawcy, komisja przetargowa zdecydowała 24 grudnia 2021 roku o wyborze spółki City Bike Global SA. Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).