MEVO nie czeka. Samo wyjeżdża do ludzi

Mecz? Piknik? Festiwal? Jeśli wydarzenie odbywa się na obszarze działania MEVO, jest szansa, że spotkasz na nim stoisko promujące system roweru metropolitalnego. Od początku roku ekipa MEVO wyjeżdża do ludzi, by lansować wolność, jaką dają czerwone rowery systemu. Kampania promocyjna nie może się obejść bez przydatnych gadżetów. Hitem maja były… rękawiczki.
28.05.2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Na zdjęciu widoczna jest strefa promocyjna Mevo zorganizowana wewnątrz ERGO Areny, otoczona licznymi uczestnikami wydarzenia sportowego. Stoisko z czerwonymi materiałami promocyjnymi i dużymi flagami „Mevo – mnie kręci!” przyciąga uwagę odwiedzających, zachęcając do interakcji i poznania systemu rowerów miejskich.
MEVO obecne jest na meczach sportowych w Trójmieście od początku 2025 roku
Fot. Konrad Kędzior

Gdańsk mknie na 2 kołach do Velo-city. Kongres rowerowy już w czerwcu

Mecz, piknik i promocja wolności

Od stycznia 2025 r. stoiska roweru metropolitalnego towarzyszą meczom drużyn Trefla Sopot, PGE Wybrzeże Gdańsk i Trefla Gdańsk. W przerwach meczu kibice mogą na stoisku MEVO zapoznać się z tajnikami systemu, porozmawiać ze specjalistami od mobilności, pobrać aplikację i otrzymać jeden z ciekawych, przydatnych gadżetów.

Spotkania z kibicami gier zespołowych to tylko część kampanii promocyjnej, której celem jest dotarcie z ofertą roweru metropolitalnego do jak największego grona potencjalnych użytkowników. 

Wiosną stoiska MEVO pojawiały się i będą nadal pojawiać na różnego rodzaju wydarzeniach, nie tylko sportowych, organizowanych w Trójmieście i poza nim. 

- Byliśmy między innymi na Wielkiej Majówce w Gdyni - Kolibkach i na Technikaliach w Gdańsku. W planach na czerwiec piknik ekologiczny w Rumi, udział w XXVI Dniach Pruszcza Gdańskiego i szereg innych wydarzeń, na których będziemy promować tę wolność i niezależność, jaką daje rower metropolitalny - mówi Dagmara Kleczewska, zastępczyni dyrektora ds. mobilności i klimatu w Stowarzyszeniu Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot, kierowniczka projektu Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO.

Na zdjęciu dwie kobiety stoją pod namiotem przy stoliku z materiałami promocyjnymi Mevo – jedna z nich tłumaczy coś drugiej, pokazując jej ekran telefonu. W tle widać rower elektryczny Mevo oraz uczestników wydarzenia zgromadzonych na zielonej polanie, co wskazuje na plenerową akcję promocyjną.
Ekopikinik w Kolibkach - to także dobra okazja, by porozmawiać o użytkowaniu systemu roweru metropolitalnego
Fot. OMGGS

100 pytań o rower

O co pytają ludzie na MEVO-stoiskach?

- Najczęściej o zasady używania rowerów, o dostępne lokalizacje, a po pożarze, który wybuchł w lutym, wyrażali nie tyle zaniepokojenie stratą części floty, co wspierali nas i pocieszali - odpowiada Klaudia Kaźmierczak, koordynatorka ds. marketingu i zarządzania projektami w OMGGS. - Mieliśmy pozytywny feedback, takie fajne wsparcie w tym dramacie, a gdy informowaliśmy, że system nie tylko się odbudowuje, ale rozwija, no to już była wręcz euforia. Wydaje się, że mieszkańcy Trójmiasta polubili MEVO i po prostu nam kibicują. Jak w takiej sytuacji nie wyjść do nich z propozycją tego, by skorzystali z systemu? - pyta retorycznie Kaźmierczak. 

MEVO - flota wzrośnie do 5,3 tys. rowerów jeszcze w tym roku

Na zdjęciu znajdują się trzy uśmiechnięte osoby – dwie kobiety w czerwonych bluzach z logo Mevo oraz mężczyzna w żółto-czarnych barwach Trefl Sopot – trzymające wspólnie czarny worek z napisem „Mevo – mnie kręci!”. Przed nimi na stole rozłożone są gadżety promocyjne, m.in. rękawiczki, breloczki i koszulki, co sugeruje udział w wydarzeniu promującym system rowerów miejskich Mevo.
Barwy Trefla Sopot dobrze pasują do barw MEVO Metropolia
Fot. OMGGS

Rękawiczki hitem maja

Prawdziwym hitem było pojawienie się stoiska MEVO na Gdańskich Juwenaliach (16 - 17 maja), a jeszcze większym hitem - rękawiczki na rower, sygnowane logo roweru metropolitalnego. Skąd ta popularność rękawiczek na imprezie studenckiej w połowie maja? 

- Z zimna - przyznaje Dagmara Kleczewska i tłumaczy: - Pogoda na tegorocznych Juwenaliach nie rozpieszczała, było zimno, mokro, wietrznie. Studenci i inni uczestnicy festiwalu, którzy zawitali do nas na stoisko i ściągali sobie aplikacje, bądź pochwalili się liczbą odbytych już podróży, mogli liczyć na szereg gadżetów. Mieliśmy torby plażowe, worki, pendrivy, breloczki do kluczy czy koszulki. Jednak największą popularnością cieszyły się właśnie nasze rękawiczki. Ratowaliśmy nimi zgrabiałe palce wielu młodych ludzi i mam nadzieję, że uratowaliśmy im też imprezę - śmieje się Kleczewska.

Ładną mamy zimę w maju.... Stoisko MEVO podczas Juvenaliów Gdańskich 2025
Fot. OMGGS


250 tys. wypożyczeń

Efekty działania kampanii już widać, wystarczy spojrzeć na statystyki kwietnia 2025.

Użytkownicy w kwietniu 2025 przejechali na rowerach systemu ponad 873 tys. km i zrealizowali prawie 250 tys. podróży. To o 74 tys. podróży i prawie 250 tys. pokonanych kilometrów więcej, niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku/

MEVO obecnie działa w 16 gminach OMGGS, w sierpniu br. do systemu dołączy 17 gmina -  Pruszcz Gdański.

Najbliższe MEVO - wydarzenia w czerwcu:

  • 05. 06 - przejazd rowerowy z okazji Dnia Dziecka w Rokitnicy
  • 07.06 - piknik ekologiczny  - Miejski Dom Kultury w Rumi
  • 07.06 - piknik Rady Miasta Gdańska
  • 11.06 - piknik Rowerowego Maja / przejazd rowerowy w ramach kongresu Velo-city
  • 18. 06 - finał Parady Seniorów w Parku św. Barbary
  • mecze półfinałowe Trefla Sopot / dokładne terminy jeszcze nieznane 

TV

Już 225 defibrylatorów w autobusach i tramwajach