Konferencja Marketing w Kulturze: ponad 400 osób rozmawia o trendach

Na dwa dni Gdańsk stał się centrum skupiającym specjalistów od mediów społecznościowych, promocji kultury i marketingu. W czwartek i piątek, 1-2 marca, w Europejskim Centrum Solidarności 420 osób z całej Polski analizuje trendy w social mediach w ramach trzeciej edycji konferencji „Marketing w Kulturze”. Wśród prelegentów m.in. Natalia Hatalska i Jonathan Goodacre.

Konferencja Marketing w Kulturze: ponad 400 osób rozmawia o trendach
A
A
data publikacji: 01 marca 2018 r.

Konferencja 'Marketing w Kulturze' jest organizowana od dwóch lat. Każda jej odsłona cieszy się ogromną popularnością - na tegoroczną bilety wyprzedały się kilka tygodni przed rozpoczęciem wydarzenia
Konferencja 'Marketing w Kulturze' jest organizowana od dwóch lat. Każda jej odsłona cieszy się ogromną popularnością - na tegoroczną bilety wyprzedały się kilka tygodni przed rozpoczęciem wydarzenia
Fot. Paweł Jóźwiak

Organizowana przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku konferencja „Marketing w Kulturze. Komunikacja - trendy - praktyka” to jedno z najważniejszych w Polsce spotkań wokół szeroko rozumianego marketingu kultury. 

- Konferencja integruje środowisko kultury z całej Polski. To forum dyskusji i wymiany doświadczeń między osobami zajmującymi się promocją i marketingiem kultury - mówi Marta Bańka z IKM.

Tegoroczna odsłona organizowanej od dwóch lat w Gdańsku konferencji cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Swój udział, zarówno jeśli chodzi o prelegentów, jak i uczestników, potwierdziło 420 osób z całej Polski, i nie tylko. To sprawia, że jest to największe tego typu wydarzenie poświęcone zagadnieniu marketingu w kulturze - a więc sposobom i możliwościom promocji wydarzeń i projektów, najnowszym trendom i najważniejszym wyzwaniom, z jakimi muszą mierzyć się osoby zajmujące się PR i marketingiem kultury w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych czy grupach nieformalnych.

Z czego go wynika tak duże zainteresowanie gdańską konferencją? Jak tłumaczy Marta Bańka, to przede wszystkim zasługa formuły wydarzenia.

- Wszyscy w branży kulturalnej mierzymy się z podobnymi problemami organizacyjnymi, obserwujemy trendy z zagranicznych instytucji kultury i wdrażamy je w naszych miejscach pracy. W coraz większej liczbie instytucji prowadzone są badania publiczności, na podstawie których planowane są działania programowe i promocyjne. Pracując nad programem wydarzenia uwzględniamy wnioski z lat poprzednich oraz obserwujemy trendy i tematy, które aktualnie poruszają środowisko - podkreśla.


To największe tego typu wydarzenie w Polsce dotyczące marketingu w kulturze
To największe tego typu wydarzenie w Polsce dotyczące marketingu w kulturze
Fot. Paweł Jóźwiak

Tematy, które Instytut Kultury Miejskiej proponuje tym razem, to m.in.: angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych, rozmowy o bolączkach i radościach codziennej pracy osoby promującej wydarzenia kulturalne, sprzedawaniu doświadczeń przez kulturę, demokratycznym zarządzaniu instytucją kultury, projektowaniu graficznym, badaniach pomocnych w projektowaniu działań instytucji, i tak dalej.

Wśród prelegentów będzie Natalia Hatalska, która opowie o nieoczywistych trendach, które wpływają na kulturę, oraz Jonathan Goodacre z The Audience Agency, który zdradzi tajniki budowania relacji z publicznością. Natomiast o tym, w jaki sposób nawiązać i utrzymać współpracę z projektantami graficznymi opowie Rene Wawrzkiewicz - projektant, kurator Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych.

Oprócz wykładów jak co roku w programie konferencji znalazły się także warsztaty prowadzone przez specjalistów z branży. - „Marketing w Kulturze” to wydarzenie, które rozwija się co roku. Wiemy, że ważnym elementem konferencji są popołudniowe warsztaty, dlatego w tym roku organizujemy równolegle aż sześć sesji szkoleniowych - mówi Monika Serafin z IKM. - Dają konkretne umiejętności i wiedzę z e-mail marketingu, prowadzenia profili w mediach społecznościowych, budowania swojego wizerunku, analizowania danych, czy podpowiadają z jakich praktycznych (i bezpłatnych) narzędzi online powinien korzystać każdy menedżer social media.

Ponieważ obok edukacji celem konferencji jest integracja środowiska zajmującego się zawodowo promocją i marketingiem kultury, obok prelekcji i warsztatów praktycznych w tym roku w programie znalazło się także nietypowe wydarzenie - „Noc Potknięć”. Będzie to spotkanie integracyjne uczestników w ciekawej formie - zgłoszone wcześniej osoby podzielą się doświadczeniami swoich... nieudanych projektów w lekkiej i niezobowiązującej formule. Jednak nie po to, aby poddać się zbiorowej krytyce, ale wyciągnąć z każdego procesu wnioski pomocne w realizacji kolejnych działań.

Prelegentami trzeciej edycji są m.in.: Natalia Hatalska (Hatalska infuture institute), Jonathan Goodacre (The Audience Agency), Mar Dixon (#AskTheCurator, #52Museums), Izabela Helbin (Krakowskie Biuro Festiwalowe), Cezary Chwicewski (Up to Date Festival), Joanna Tabaka (Widok na Widownię), Rene Wawrzkiewicz (Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych, Warszawskie Kroje), Grzegorz Jędrek (Ośrodek „Brama Grodzka Teatr NN”, wniedoczasie.pl), Mateusz Czech (Brand24), Justyna Kozioł (justynakoziol.pl), Sylwia Szczepańska (Sotrender).


Trzecia edycja wydarzenia odbywa się w Europejskim Centrum Solidarności (Gdańsk, plac Solidarności 1), w czwartek i piątek, 1-2 marca, 2018 r.

Pełen program znajduje się na stronie: Marketing w Kulturze. Uwaga, bilety na konferencję zostały wyprzedane. Dla tych, którzy nie zdążyli, dostępny jest bezpłatny streaming online z konferencji - na kanale Youtube IKM: www.youtube.com/IKMGdansk.



Agata Olszewska (0)
www.gdansk.pl
agata.olszewska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Agata Olszewska (0)
www.gdansk.pl
agata.olszewska@gdansk.pl
więcej tekstów autora