• Start
  • Wiadomości
  • Coraz więcej systemu FALA w Gdańsku. Kto i jak już teraz może z niego korzystać?

Coraz więcej systemu FALA w Gdańsku. Kto i jak już teraz może z niego korzystać?

Od 26 stycznia w gdańskich tramwajach testowane są urządzenia systemu FALA. Od kiedy tak samo będzie w autobusach? Jakie są perspektywy rozwoju systemu FALA? Na te i inne pytania odpowiada Radomir Matczak, prezes spółki InnoBaltica, która odpowiedzialna jest za wdrożenie systemu i nadzór nad jego funkcjonowaniem?
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
mężczyzna w średnim wieku w okularach
Radomir Matczak, prezes spółki InnoBaltica, odpowiadającej za wdrożenie systemu FALA na Pomorzy
Fot. www.gdansk.pl

Radomir Matczak, prezes spółki InnoBaltica, gościł w naszym programie “Wszystkie strony miasta” we wtorek, 5 lutego, czyli w 10 dni od rozpoczęcia testów systemu FALA w gdańskich tramwajach i w gdyńskich trolejbusach. 

- Od dnia rozpoczęcia tych testów mamy mniej więcej pięciokrotny skok użytkowników systemu FALA - mówił Radomir Matczak. - W tym czasie w Gdańsku i Gdyni sprzedaliśmy ok. 2,5 tysiąca biletów za pomocą systemu. Mam nadzieję, że ta liczba będzie stopniowo rosnąć.

Prezes samorządowej spółki InnoBaltica, która wdraża system i będzie jego operatorem, przypomniał, że FALA umożliwi zakup biletów w 4,3 tys. punktach - “falomatach” zamontowanych na pokładzie autobusów, tramwajów i pociągów kursujących na obszarze całego województwa pomorskiego. 

- System FALA nie jest tylko dla tych, którzy się w nim zarejestrują. Obecnie jest ok. 15 tys. osób zarejestrowanych, ale nie trzeba tego robić - tłumaczył Radomir Matczak.- Wystarczy przyłożenie karty bankowej do czytnika lub falomatu zamontowanego w pojeździe, by nabyć bilet. W systemie nie operujemy biletami papierowymi, każdy zapisuje się w postaci elektronicznej.

Przejście naziemne przy dworcu Gdańsk Główny - Miasto ponownie ogłasza przetarg

W programie rozmawiano także m.in. o:

  • przyczynach opóźnień we wdrażaniu systemu;
  • wpływie na funkcjonowanie systemu, jaki miałoby przegłosowanie przez Sejm ustawy metropolitalnej dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot;
  • o tym, dlaczego system może być zachętą dla tych, którzy rzadko korzystają z komunikacji publicznej;
  • jakie będą dalsze i te najbliższe kroki związane z wdrażaniem systemu FALA;
  • dlaczego pierwsze testy systemu odbyły się w Lęborku;
  • co zaskoczyło operatora systemu w dotychczasowych zachowaniach użytkowników;
  • o czym trzeba pamiętać, korzystając z systemu za pomocą karty bankowej.

OBEJRZYJ ROZMOWĘ Z RADOMIREM MATCZAKIEM

TV

120-letnia kamienica jak nowa