Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

A
A

Formularze do pobrania:

Rezerwacja wizyty:

- nie dotyczy -

Złóż wniosek przez Internet:

- nie dotyczy -

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego powinien zawierać:

  • załącznik graficzny zawierający określenie granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na kopii mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku na kopii mapy katastralnej,przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmujących teren, którego wniosek dotyczy i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a dla inwestycji liniowych również w skali 1:2000,
  • upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora,
  • charakterystykę inwestycji, obejmującą:
    • określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów - wielkości projektowanych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej,
    • określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzenia lub oczyszczania ścieków, a także innych potreb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów.


Nie wymagają ustalenia w drodze decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego:

  • roboty budowlane polegające na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej i nie naruszają ustaleń planu miejscowego, a w przypadku jego braku - nie oddziałują szkodliwie na środowisko oraz nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oddziaływania na środowisko, w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska,
  • roboty budowlane niewymagające pozwolenia na budowę.

Opłata skarbowa:

Kwota Tytuł płatności  
107,00 zł decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego Zapłać


Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:

  • Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
  • w kasie Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat),
  • w o. Banku PEKAO S.A. mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):
    • ul. 3 Maja 9,
    • ul. Partyzantów 74,
    • ul. Milskiego 1,
    • ul. Nowe Ogrody 8/12,
    • ul. Wilanowska 2,
  • w placówkach Banku PEKAO S.A. świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat).

na rachunek bankowy:

Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk
ul. Nowe Ogrody 8/12

Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Dowód uiszczenia opłaty proszę okazać przy odbiorze dokumentu.
Informujemy, że w/w konto dotyczy tylko i wyłącznie opłat skarbowych.

Opłaty administracyjne:

- nie dotyczy -

Termin i sposób załatwiania:

  • wniosek zostaje załatwiony w trybie decyzji administracyjnej,
  • rozpatrzenie sprawy w trybie decyzji poprzedza wszczęcie postępowania administracyjnego (art.61 § 4 K.p.a.). O wszczęciu postępowania administracyjnego oraz postanowieniach i decyzji kończącej postepowanie strony w sprawie zawiadamia się w drodze obwieszczenia,a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości . Inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, na których będą lokalizowane inwestycje celu publicznego zawiadamia się na piśmie,
  • w postępowaniu w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego przepisu art. 31 § 4 Kpa nie stosuje się,
  • decyzja wydana jest po upływie terminu do wniesienia uwag, wniosków lub zastrzeżeń.

Miejsce złożenia dokumentów:

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
punkt informacjny-parter
tel. 58 323 69 00

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
stanowisko 14, 15, 16,
tel. 58 323 60 64 ,60 65,60 66.

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 4
ul. Wilanowska 2
80-803 Gdańsk
tel. 58 323 71 30

Można również przesłać pocztą na adres:
Wydział Urbanistyki i Architektury
Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Urbanistyki i Architektury
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
pokój nr 451
tel. 58 323 64 51

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.Odwołanie powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.,
  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska,
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Inne informacje:

Definicja celu publicznego zawarta jest w art. 2 pkt. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.