W przypadku, gdy osoba fizyczna lub podmiot prowadzi (lub ma zarejestrowaną) działalność gospodarczą pod adresem nieruchomości na której zostało zrealizowane zadanie objęte dotacją lub nieruchomość ta stanowi własność firmy wnioskodawcy – wnioskodawca jest zobowiązany do przedłożenia poniższych informacji:
lub
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
- wniosek o udzielenie dotacji,
- kserokopie rachunków lub faktur dokumentujące poniesione wydatki (oryginały należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji),
- oświadczenie przedsiębiorcy (według wzoru opracowanego przez Urząd Miejski w Gdańsku) usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych,
- kopia karty przekazania odpadu,
- oświadczenie (według wzoru opracowanego przez Urząd Miejski w Gdańsku) dotyczące zgody właściciela/współwłaściciela nieruchomości na demontaż i utylizację odpadów zawierających azbest i wypłatę dotacji,
- podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany przedstawić:
- oświadczenie o wielkości pomocy de minimis jaką otrzymał w roku,w którym składa wniosek o udzielenie dotacji oraz w ciągu dwóch lat poprzedzających rok, w którym składa wniosek albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w w/w okresie,
- informacje o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
- Wnioski rozpatrywane są w kolejności wpływu.
- Wnioski należy składać w terminie od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia.
- Wnioski nierozpatrzone w roku, w którym zostały złożone – podlegają rozpatrzeniu w roku następnym.
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
punkt informacji
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
Wnioski można składać również drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Środowiska, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk.
W przypadku przesłania wniosku drogą pocztową – o terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wydział Środowiska, Referat Klimatu
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
siedziba Wydziału Środowiska: ul. Kartuska 32/34
dotacje dla osób fizycznych i dla innych podmiotów: tel. 58 768 82 41
Na odrzucenie wniosku w procesie kwalifikacji – odwołanie nie przysługuje.
- Uchwała Nr XVIII/450/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu udzielania dotacji celowych na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną"
- Uchwała Nr XX/531/20 Rady Miasta Gdańska z dnia 27 lutego 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia „Regulaminu udzielania dotacji celowych na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną”
- Uchwała Nr XXXI/812/20 Rady Miasta Gdańska z dnia 17 grudnia 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia "Regulaminu udzielania dotacji celowych na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną"
Udzielenie dotacji ubiegać się mogą podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, w szczególności:
- osoby fizyczne,
- wspólnoty mieszkaniowe,
- osoby prawne,
- przedsiębiorcy.
Wysokość dotacji ustala się według następujących zasad:
- jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 3 000 zł dla osób fizycznych, osób prawnych i przedsiębiorców , z wyłączeniem wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni mieszkaniowych oraz kościelnych osób prawnych, o których mowa w art.7 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 17 maja 1989r o stosunku Państwa do Kościoła katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej ( t.j. Dz.U. z 2013r poz. 1169 z późn. zm.),
- jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 10 000 zł dla wspólnot mieszkaniowych,
- jednorazowa dotacja w wysokości 50% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 20 000 zł dla spółdzielni mieszkaniowych,
- jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 15 000 zł dla kościelnych osób prawnych.
Dotacja przekazywana jest w formie zwrotu udokumentowanych wydatków, związanych z realizacją zadania po jego zakończeniu.
Dotacją objęte są wydatki poniesione w roku kalendarzowym, w którym złożono wniosek o dotację jak również w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku.
Dotacje wypłacane są do wyczerpania środków finansowych zarezerwowanych na dany rok budżetowy.