PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Sesja warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: pt. „Jak chronić „wolną wolę” - relacja

11 czerwca 2016 roku w godz. 9.30 – 14.00 w siedzibie GWSH, przy ul. Biskupiej 24 B w Gdańsku odbyła się sesja warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: pt. „Jak chronić „wolną wolę” w Internecie? Edukacja medialna i profilaktyka”

A
A

Miasto Gdańsk, Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień, Fundacja Citizen Project, Ezzev Foundation oraz Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna gościło studentów, absolwentów, nauczycieli, pedagogów, edukatorów, psychologów i rodziców.  Sesję otworzył: JM Rektor GWSH prof. zw. dr hab. Zbigniew Machaliński.

W tematycznych blokach szkoleniowcy związani z (adT) AKADEMIĄ DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ prezentowali elementy wpierające główne zadanie postawione przed uczestnikami czyli przygotowane autorskich scenariuszy. Odbyły się również 3 wykłady, o następującej tematyce:

1)       Po co chronić się online? Charakterystyka zagrożeń. Jak wzmacniać odporność na manipulacją? Koncepcje R. Cialdiniego i Ch. Duhigga – Onno Hansen/ Ezzev Foundation (Holandia) – (adT) Akademia Dynamiczna Tożsamość

 

2)      Jak chronić się przed manipulacją? Narzędzia w edukacji – Beata Staszyńska/ Fundacja Citizen Project – (adT)

 

3)       Jak chronić się przed manipulacją? Elementy profilaktyki – Radosław Nowak/ Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień

 

Jednym z elementów programu było zadanie - burza mózgów: OBYWATEL DO OBYWATELA-„O2O" konfrontująca uczestników z podstawową jednostką komunikacji, jaką jest rozmową z podziałem na role (osoby pytającej i odpowiadającej na pytania).

Po przedstawieniu zaplanowanych materiałów uczestnicy stworzyli grupy w sposób wcześniej zaplanowany, prowadzone przez wykładowców oraz mgr Ewę  Guzowską – Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna  i Justynę Konczewską – Koło Naukowe Młodych Pedagogów przy GWSH

 

Po prezentacji scenariuszy – efektu pracy w grupach- rozpoczęła się dyskusja, w której uczestniczyła także dr Adriana Frączek z GWSH.

 

W wyniku sesji powstały 4 scenariusze, które różniły się od siebie u podstaw, ponieważ charakteryzowały się różnymi perspektywami  oraz zróżnicowaniem grup uczestników zadania. Scenariusze kierowane były do różnych grup wiekowych (8-18).

Kilkoro uczestników zdeklarowało, że będzie je implementować i ewaluować.

 

Kolejne informacje o rozwoju projektu znajdą się  na platformie e-learningowej: http://e-lab.dynamicznatozsamosc.org/2014-2016/

Koordynacją organizacji i przygotowań zajęła się z ramienia GWSH: Małgorzata Gwizdalska, Biuro Karier GWSH, przy współpracy z GCPU.

 

Sesja warsztatowo-szkoleniowa E-LAB DT realizowana była w ramach projektu: „E-LAB Dynamiczna Tożsamość. Warsztatowa metoda: konstruktywna konfrontacja z mediami a autorefleksja offline i online” oraz działalności międzynarodowej koalicji (adT) Akademia Dynamiczna Tożsamość.

Projekt dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Relacja z sesji warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: pt. „Jak chronić „wolną wolę

Relacja z sesji warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: pt. „Jak chronić „wolną wolę