NFORMACJA O SPOSOBIE ROZLICZENIA Z DOTACJI
"MAŁE GRANTY" TRYB 19a
Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego Zleceniobiorcy sporządzają:
- na formularzu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2016 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego, w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy
W sprawozdaniu należy wykazać spis wszystkich faktur (rachunków), które zostały opłacone w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji, z innych źródeł oraz z wkładu własnego dotyczące danego zadania. Spis zawierać powinien: nr faktury (rachunku), datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z dotacji oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi.
Do rozliczenia z wykonania zadania publicznego NIE DOŁĄCZAMY kserokopi faktur (rachunków) dokumentujących pokrycie kosztów ze środków dotacji otrzymanych od Zleceniodawcy. Kserokopie dokumentów księgowych przedłożyć będzie trzeba jedynie na wniosek urzędnika weryfikującego złożone sprawozdanie.
W opisie umieszczonym na w/w dowodach powinny znaleźć się następujące elementy:
- opis merytoryczny dokonanej operacji gospodarczej,
- podpisy osób sprawdzających dokument pod względem:
- merytorycznym,
- formalno - rachunkowym,
- zatwierdzających wydatek do realizacji ( głównego księgowego i kierownika jednostki),
- stwierdzającej zakwalifikowanie dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych,
- zapis o zastosowanym trybie udzielenia zamówienia publicznego na dostawę lub usługę,
- informację o źródłach sfinansowania danego wydatku ( wysokość wydatku pokrytego z dotacji i wydatku pokrytego z innych źródeł),
- informację o formie i terminie realizacji płatności:
- przelew
- gotówka.
Dowody księgowe dokumentujące wydatki pokrywane z dotacji powinny również zawierać adnotację (zgodnie z konkretną umową):
? Sfinansowano ze środków................................................................
umowa nr...........................................................................................
z dnia.................................................................................................
projekt pt..........................................................................................
pozycja kosztorysu............................................................................
kwota...............................................................................................
Data................................................................ Podpis.....................
Do sprawozdania końcowego załączyć należy dodatkowe materiały mogące dokumentować działania faktycznie podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, zaproszenia, raporty, zdjęcia, wyniki prowadzonych ewaluacji).
Oszacowanie wkładu rzeczowego w realizowane zadanie powinno nastąpić poprzez przyjęcie miar i ich wartości adekwatnych do rodzaju wkładu i średnich cen rynkowych. Pracę wolontariuszy należy wycenić w/g ilości przepracowanych godzin.
