- deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego (160.8 KB)
- Zaświadczenie o dochodach v.1 (18.71 KB)
- oświadczenie o stanie majątkowym (15.31 KB) Druk niedostępny cyfrowo - wyjaśnienie: obowiązuje druk wprowadzony Rozporządzeniem ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. (zał. nr 3 do rozporządzenia - pozycja 589), którego nie można zmieniać.
- Instrukcja do wypełnienia wniosku i załączników (83.67 KB)
Wnioski o wynajem lokalu mieszkalnego z zasobu TBS można składać w okresie od 1 stycznia do 31 października każdego roku. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane. Od dnia 1 stycznia 2024 r. obowiązuje nowy druk wniosku. Podanie we wniosku danych w postaci numeru telefonu oraz (lub) adresu e-mail jest nieobowiązkowe, jednakże ich podanie ułatwi kontakt z wnioskodawcą w trakcie prowadzonej sprawy mieszkaniowej oraz może umożliwić przekazanie niezbędnych informacji bez konieczności osobistego stawiennictwa wnioskodawcy w Urzędzie.
Kliknij tutaj, aby przejść do internetowej rezerwacji wizyty
- nie dotyczy -
- wypełniony druk wniosku. W przypadku ubiegania się o wynajem lokalu przez małżonków mających osobne miejsca pobytu stałego, małżonkowie składają jeden wspólny wniosek.
- Załączniki do wniosku - do pobrania Instrukcja do wniosku i załączników
- obowiązkowy załącznik nr 1 - System Kwalifikacji Punktowej,
- obowiązkowy załącznik nr 2 - Informacja z miejsca zamieszkiwania wnioskodawcy - wypełniony i poświadczony przez zarządcę budynku,
- załącznik nr 3 - w przypadku posiadania przez wnioskodawcę innego miejsca zameldowania niż jego miejsce zamieszkiwania (Informacja z miejsca zameldowania wnioskodawcy),
- w przypadku gdy wnioskodawca nie posiada zameldowania - ale posiadał zameldowanie w okresie 3 lat przed złożeniem wniosku - również należy złożyć wypełniony załącznik nr 3
- w przypadku gdy wnioskodawca nie posiada zameldowania i nie posiadał zameldowania w okresie 3 lat przed złożeniem wniosku - nie musi składać załącznika nr 3
- kserokopię umowy najmu lokalu - w przypadku gdy jest zawarta z właścicielem w miejscu zamieszkania,
- zaświadczenie o dochodach za okres 3 miesięcy, poprzedzających datę złożenia wniosku (średnia brutto z wyszczególnieniem odliczeń tj. składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i ubezpieczenie chorobowe, zdrowotne, kosztów uzyskania, podatku od osób fizycznych). Do zaświadczenia należy złożyć kserokopię umowy o pracę, zlecenia, o dzieło itp.
- dokumenty potwierdzające uzyskiwanie innego dochodu (np. kopia wyroku sądu o przyznaniu alimentów, aktualne decyzje o przyznaniu renty, emerytury),
- deklaracja o wysokości dochodów, oświadczenie o stanie majątkowym. Druki deklaracji i oświadczenia są do pobrania.
- pozostałe załączniki, w zależności od sytuacji:
- załącznik nr 3 - wypełniony z miejsca zameldowania współmałżonka lub konkubenta wnioskodawcy - w przypadku gdy ten współmałżonek lub konkubent posiada inne zameldowanie niż swoje miejsce zamieszkania,
- załącznik nr 4 - w przypadku posiadania przez wnioskodawcę lub osoby zgłoszone do wniosku tytułu prawnego do lokalu, budynku, gruntu w formie własności, współwłasności lub spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
- załącznik nr 5 - w przypadku gdy do wniosku przedkładane są jakiekolwiek informacje o zdrowiu mające wpływ na jego rozpatrzenie, na przykład: orzeczenia o niepełnosprawnościach, orzeczenia o konieczności poruszania się na wózku inwalidzkim,
- załącznik nr 6 - gdy współmałżonek lub konkubent wnioskodawcy posiada inne miejsce zamieszkiwania niż miejsce zamieszkania wnioskodawcy.
Z uwagi na indywidualne rozpatrywanie każdego wniosku o udzielenie pomocy mieszkaniowej z zasobów Gminy Gdańska mogą być niezbędne inne dokumenty niż wyżej wymienione. Wniosek można składać od 1 stycznia do 31 października. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, ostateczna weryfikacja wniosków złożonych do końca października nastąpi do końca stycznia roku następnego. Mając na uwadze zwiększoną ilość wpływających wniosków, termin rozpatrzenia sprawy może ulec przedłużeniu.
- nie dotyczy -
Raz w roku sporządza się listy osób/rodzin spełniających przesłanki umożliwiające udzielenie pomocy w wynajęciu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Towarzystwa Budownictwa Społecznego. Wynajem lokalu mieszkalnego z zasobu TBS następuje według kolejności umieszczenia na liście zgodnej z uzyskaną punktacją i jest uzależniony od ilości pozyskiwanych wolnych lokali.
Termin składania wniosków: od 1 stycznia do 31 października każdego roku.
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 1
ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500- Gdańskie Centrum Kontaktu
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 3
ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 4
ul. Wilanowska 2, 80-809 Gdańsk
punkt informacji
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
Wydział Mieszkalnictwa Urzędu Miejskiego w Gdańsku - Referat Pomocy Mieszkaniowej
ul. Partyzantów 74B
80-254 Gdańsk
tel. 58 323-69-39, 58 323-69-78, 58 323-69-34, 58 323-69-76, 58 323-69-70
Realizacja wykazu osób-rodzin zakwalifikowanych do najmu lokalu mieszkalnego z zasobu TBS:
tel. 58 323-69-46
e-mail: wm@gdansk.gda.pl
- nie dotyczy -
- ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 725)
- ustawa z dnia 26 października 1995 r. o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. poz. 790, 1114, 1463, 1693)
- Uchwała Nr XIII/264/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 29 sierpnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Gdańska oraz zasad udzielania pomocy w wynajęciu lokali mieszkalnych w zasobach Towarzystw Budownictwa Społecznego tj. z 2023 r. poz. 4761.
Referat Pomocy Mieszkaniowej (ul. Partyzantów 74B) przyjmuje Klientów po umówieniu pod nr tel.: (58) 323 69 09 lub bezpośrednio przez stronę internetową. Referat Pomocy Mieszkaniowej nie przyjmuje interesantów w czwartki.
Wnioski i wszelkie dokumenty należy przekazywać pocztą na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Mieszkalnictwa, 80-803 Gdańsk, ul. Nowe Ogrody 8/12 lub osobiście do Zespołów Obsługi Mieszkańców nr 1, 3 i 4.