We wtorek, 27 lutego, jury w składzie: Tomasz Bogusławski, Krzysztof Dydo, Joanna Górska, Maciej Nicgorski i Elwira Twardowska zebrało się, aby spośród prawie 200 prac wyłonić plakat promujący XXII Międzynarodowy Festiwal Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA.
Na konkurs wpłynęło 180 projektów, zarówno z Polski, jak i zza granicy. Komisja odrzuciła 3 zgłoszenia jako niezgodne z regulaminem. Po wstępnej selekcji do drugiego etapu wybrano 35 projektów, następnie liczbę tę zredukowano do 26 plakatów, które będzie można zobaczyć podczas wystawy pokonkursowej. Natomiast do ścisłego finału zakwalifikowano 12 prac.
UMG |
Mimo różnicy zdań, jury doceniło wyrazisty charakter grafiki – mocne barwy, powtarzalność geometrycznych modułów, które stanowić będą trudny do przeoczenia szczegół w miejskiej tkance. Nie bez znaczenia było także kryterium elastyczności projektu, który będzie stanowił punkt wyjścia do opracowania materiałów promocyjnych i reklamowych festiwalu, takich jak koszulki czy torby.
Wybór plakatu FETY co roku wzbudza spore emocje wśród wielbicieli teatru ulicznego i plenerowego. Bez względu na to, czy zwycięski projekt ściąga na siebie pochwały, czy falę krytyki, jednego nie można mu odmówić – bycia widocznym w przestrzeni miasta. Już wkrótce po raz kolejny będziemy mieli okazję się o tym przekonać, gdy na kilka lipcowych dni ulice opanuje bohater tegorocznej zwycięskiej koncepcji plakatu.