Gdańsk Business Week był dla młodych ludzi okazją do wcielenia się w rolę prawdziwych przedsiębiorców pracujących nad rozpoczęciem i rozwojem własnego biznesu. Zajęcia prowadzone wyłącznie w języku angielskim odbywały się w Gdańskim Liceum Autonomicznym. Podzieleni na grupy uczestnicy wymyślali produkt który chcieliby wprowadzić na rynek. Tak wyglądały pomysły nastolatków,
|
|
|
Nazwa firmy |
Nazwa produktu |
Zastosowanie |
|
1 |
Company A |
Alt + E Alternative Energy |
Solar Phone Charger |
ładowarka do telefonu na energię słoneczną |
|
2 |
Company B |
Banana |
Cupana |
Specjalna butelka wraz z kubkiem |
|
3 |
Company C |
The CC Company |
Sea Sounds |
Wodoodporne słuchawki na wifi |
|
4 |
Company D |
Dream Team |
Fit batter |
bateria ładująca się poprzez ruch („Shake and go”) |
|
5 |
Company E |
Eagles of Business |
EcoOn |
Aplikacja, przez którą kupujesz ekojedzenie prosto od farmerów, płacąc przy tym mniej niż w tradycyjnym sklepie |
|
6 |
Company F |
Flash |
Health mate |
Zegarek, który działa jak przyjaciel i zwraca uwagę na zdrowie właściciela, monitoruje funkcje życiowe, np. poziom cukru albo tętno |
|
7 |
Company G |
Golden Grapes |
CLODEAS app |
Aplikacja dopasowująca ubrania do warunków pogodowych, z funkcją udostępniania zdjęcia znajomym albo wszystkim uczestnikom w serwisach społecznościowych |
|
8 |
Company H |
Hakuna Matata |
AlcoM8 |
Lek, który zmniejsza wpływ alkoholu na człowieka |
|
9 |
Company I |
Igloo & Co |
Smart Sleep |
Okulary do spania łączące się z mózgiem |
Posiadając swój konkretny produkt grupy musiały rozdysponować środki finansowe na samodzielnie stworzoną reklamę, wzięły udział w symulacji biznesowej oceniającą dokonane w firmie wybory i wyznaczającą kolejne zadania rynkowe, a finalnie wszystkie dokonania zaprezentowano podczas Stockholder Presentations.
Rywalizacja w poszczególnych kategoriach przyniosła następujące rezultaty:
Marketing Challenge Winners – zadanie polegające na zebraniu jak największej liczby polubień założonej na Facebooku i prowadzonej przez młodzież strony ich wirtualnej firmy
- 1 miejsce – Company D – Dream Team
- 2 miejsce – Company I – Igloo & Co
- 3 miejsce – Company E – Eagles of Business
Trade Show Winners – targi wirtualnych przedsiębiorstw z udziałem inwestorów; o wygranej decyduje największa liczba środków pozyskanych od inwestorów
- 1 miejsce – Company F – Flash
- 2 miejsce – Company I – Igloo & Co
- 3 miejsce – Company E – Eagles of Business
Stockholders Presentation Winners – kilkuminutowe prezentacje wirtualnych firm przed komisją sędziowską mające na celu zaprezentowanie tygodniowych osiągnięć prowadzonych przez młodzież przedsiębiorstw i udowodnienie, że jako osoby zarządzające były w stanie utrzymać oraz rozwinąć firmę
- 1 miejsce – Company E – Eagles of Business
- 2 miejsce – Company B – Banana
- 3 miejsce – Company F – Flash
BizSim Winners – czyli symulacja biznesowa. Wygrywa w niej firma, która dzięki podejmowanym przez zespół odpowiednim decyzjom, kończy z najwyższą pozycją na rynku.
- 1 miejsce – Company A – Alt + E Alternative Energy
- 2 miejsce – Company E – Eagles of Business
- 3 miejsce – Company I – Igloo & Co
Przy poszerzaniu wiedzy o praktyczne aspekty związane z prowadzeniem firmy młodzież odbyła szereg wykładów z udziałem ekspertów z różnych dziedzin (m.in.: sprzedaży, Product Managementu, Personal Brandingu) oraz rady udzielane przez polskich i amerykańskich Doradców Firm (tzw. Company Advisors), wśród których pojawili się m.in.: przedstawiciele Boeinga, mcaConnect, Downtown Seattle Association czy InvestGda, Young Digital Planet oraz Kemiry.
Organizatorem Gdańsk Business Week jest Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. Partnerami Złotymi wydarzenia są InvestGDA i ZKM Gdańsk, a Partnerami Srebrnymi: Kemira i Energa.





















