PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Za nami piąta edycja Gdańsk Business Week

Za nami piąta edycja Gdańsk Business Week
Już oficjalnie zakończyła się piąta edycja Gdańsk Business Week. Setka nastolatków przez sześć dni przeszła wyjątkowy i intensywny kurs biznesu. Wszystko pod okiem polskich i zagranicznych ekspertów.Finał zmagań odbył się w Europejskim Centrum Solidarności.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Gdańsk Business Week był dla młodych ludzi okazją do wcielenia się w rolę prawdziwych przedsiębiorców pracujących nad rozpoczęciem i rozwojem własnego biznesu. Zajęcia prowadzone wyłącznie w języku angielskim odbywały się w Gdańskim Liceum Autonomicznym. Podzieleni na grupy uczestnicy wymyślali produkt który chcieliby wprowadzić na rynek. Tak wyglądały  pomysły nastolatków,

 

 

Nazwa firmy

Nazwa produktu

Zastosowanie

1

Company A

Alt + E Alternative Energy

Solar Phone Charger

ładowarka do telefonu na energię słoneczną

2

Company B

Banana

Cupana

Specjalna butelka wraz z kubkiem

3

Company C

The CC Company

Sea Sounds

Wodoodporne słuchawki na wifi

4

Company D

Dream Team

Fit batter

bateria ładująca się poprzez ruch („Shake and go”)

5

Company E

Eagles of Business

EcoOn

Aplikacja, przez którą kupujesz ekojedzenie prosto od farmerów, płacąc przy tym mniej niż w tradycyjnym sklepie

6

Company F

Flash

Health mate

Zegarek, który działa jak przyjaciel i zwraca uwagę na zdrowie właściciela, monitoruje funkcje życiowe, np. poziom cukru albo tętno

7

Company G

Golden Grapes

CLODEAS app

Aplikacja dopasowująca ubrania do warunków pogodowych, z funkcją udostępniania zdjęcia znajomym albo wszystkim uczestnikom w serwisach społecznościowych

8

Company H

Hakuna Matata

AlcoM8

Lek, który zmniejsza wpływ alkoholu na człowieka

9

Company I

Igloo & Co

Smart Sleep

Okulary do spania łączące się z mózgiem

 

Posiadając swój konkretny produkt grupy musiały rozdysponować środki finansowe na samodzielnie stworzoną reklamę, wzięły udział w symulacji biznesowej oceniającą dokonane w firmie wybory i wyznaczającą kolejne zadania rynkowe, a finalnie wszystkie dokonania zaprezentowano podczas Stockholder Presentations.

Rywalizacja w poszczególnych kategoriach przyniosła następujące rezultaty:

Marketing Challenge Winners – zadanie polegające na zebraniu jak największej liczby polubień założonej na Facebooku i prowadzonej przez młodzież strony ich wirtualnej firmy

  • 1 miejsce – Company D – Dream Team
  • 2 miejsce – Company I – Igloo & Co
  • 3 miejsce – Company E – Eagles of Business

Trade Show Winnerstargi wirtualnych przedsiębiorstw z udziałem inwestorów; o wygranej decyduje największa liczba środków pozyskanych od inwestorów

  • 1 miejsce – Company F – Flash
  • 2 miejsce – Company I – Igloo & Co
  • 3 miejsce – Company E – Eagles of Business

Stockholders Presentation Winners – kilkuminutowe prezentacje wirtualnych firm przed komisją sędziowską mające na celu zaprezentowanie tygodniowych osiągnięć prowadzonych przez młodzież przedsiębiorstw i udowodnienie, że jako osoby zarządzające były w stanie utrzymać oraz rozwinąć firmę

  • 1 miejsce – Company E – Eagles of Business
  • 2 miejsce – Company B – Banana
  • 3 miejsce – Company F – Flash

BizSim Winners – czyli symulacja biznesowa. Wygrywa w niej firma, która dzięki podejmowanym przez zespół odpowiednim decyzjom, kończy z najwyższą pozycją na rynku.

  • 1 miejsce – Company A – Alt + E Alternative Energy
  • 2 miejsce – Company E – Eagles of Business
  • 3 miejsce – Company I – Igloo & Co

Przy poszerzaniu wiedzy o praktyczne aspekty związane z prowadzeniem firmy młodzież odbyła szereg wykładów z udziałem ekspertów z różnych dziedzin (m.in.: sprzedaży, Product Managementu, Personal Brandingu) oraz rady udzielane przez polskich i amerykańskich Doradców Firm (tzw. Company Advisors), wśród których pojawili się m.in.: przedstawiciele Boeinga, mcaConnect, Downtown Seattle Association czy InvestGda, Young Digital Planet oraz Kemiry.

Organizatorem Gdańsk Business Week jest Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. Partnerami Złotymi wydarzenia są InvestGDA i ZKM Gdańsk, a Partnerami Srebrnymi: Kemira i Energa.

d

Magdalena RusakiewiczUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaBiuro Prasowe
Magdalena Rusakiewicz - najnowsze