PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Większy ruch pasażerski w Porcie Gdańskim

Większy ruch pasażerski w Porcie Gdańskim
Wg informacji uzyskanych z Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A., w tym roku znacząco wzrośnie liczba statków pasażerskich, które zawiną do gdańskiego portu. Jest to efekt starań władz portu oraz potwierdzenie dużej turystycznej atrakcyjności Gdańska.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Wg informacji uzyskanych z Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A., w tym roku znacząco wzrośnie liczba statków pasażerskich, które zawiną do gdańskiego portu. Jest to efekt starań władz portu oraz potwierdzenie dużej turystycznej atrakcyjności Gdańska.

NCŻ
 
"Silver Shadow" przy Nabrzeżu Oliwskim.
Fot. D. Dulian.
Sezon zainaugurował 31 maja statek "Endeavour". Natomiast 3 czerwca nastąpiło pierwsze w tym roku zawinięcie statku pasażerskiego do nabrzeża Terminalu Promowego Westerplatte. Do tej pory tego typu jednostki cumowały przy Nabrzeżu Oliwskim w Nowym Porcie.
 
Po zawieszeniu przez DFDS połączenia promowego Gdańsk - Kopenhaga, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. podjął intensywne starania mające na celu uaktywnienie terminalu Westerplatte. Ich efektem jest uruchomienie od 1 września nowego połączenia ro-ro oraz od 3 czerwca połączeń pasażerskich. Trwają rozmowy z innymi potencjalnymi kontrahentami.
 
W 2004 r. przewiduje się znaczący wzrost zawinięć "wycieczkowców" do Portu Gdańskiego. Podczas gdy w 2003 r. statki pasażerskie zawijały 13-krotnie, to w 2004 r. awizowanych jest ok. 30 zawinięć, w tym jednostek o ponad 200 m. długości. Wprawdzie w porównaniu z Portem Gdynia, w którym jest ok. 90 zawinięć w roku, i który od lat jest tradycyjnym portem pasażerskim, jest to dużo mniejsza liczba, ale tegoroczny wzrost potwierdza tezę o atrakcyjności Portu Gdańskiego dla pasażerów podróżujących na pokładach statków pasażerskich.
Przesądzają o tym walory Gdańska oraz łatwość dostępu z portu do miasta. W sytuacji najczęściej jednodniowego postoju w porcie, są to ważkie argumenty przemawiające za Portem Gdańsk. Potwierdzają to opinie praktyków z kręgów obsługi turystycznej. Już obecnie pasażerowie statków pasażerskich przypływających do Gdyni, w zdecydowanej większości w czasie postoju statku przyjeżdżają właśnie do Gdańska.
 
Na bazie tych tendencji zrodziła się koncepcja budowy w przyszłości terminalu ro-ro i promowego w Porcie Północnym. Będzie on zlokalizowany w pobliżu Terminalu Kontenerowego DCT, którego budowa ruszy jeszcze w tym roku (obecnie prowadzone są prace projektowe). Jednakże już oddanie do eksploatacji Terminalu Kontenerowego umożliwi zawijanie do niego również dużych statków pasażerskich. Te nowe możliwości stworzą kolejną szansę na aktywizację Portu Gdańskiego.


Więcej informacji na temat Portu Gdańskiego.