W piątek 14 października podpisana została umowa na wykonanie zadania IV w ramach budowy Trasy Słowackiego w Gdańsku. Zadanie to obejmuje m.in. budowę tunelu pod Martwą Wisłą - pierwszego tunelu w Polsce drążonego maszyną TBM pod wodą.
Od dziś konsorcjum OHL/Hydrobudowa Polska ma 36 miesięcy na wykonanie inwestycji. IV odcinek Trasy Słowackiego ma kosztować w sumie 885 mln złotych.
W ramach realizacji zadania na liczącym 2,4 km odcinku od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu przewiduje się budowę:
- Tunelu pod Martwą Wisłą - długość tunelu wierconego 1072,5m; całkowita długość1378m; średnica zewnętrzna rury 12,2m; dwie nitki; maksymalna głębokość ok. 34 m poniżej lustra Martwej Wisły
- Węzła Marynarki Polskiej - 3 poziomy ruchu; jedno z największych rond w Polsce o średnicy zewnętrznej 130m; 10 wlotów i wylotów rondzie;
- 7 obiektów inżynierskich ? 2 drogowe, 2 piesze, 2 dla instalacji, 1 tramwajowy
Umowę na realizację inwestycji podpisali: Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Skarbnik Miasta Gdańska Teresa Blacharska, Prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko, Wiceprezes GIK Iwona Żygowska, Prezes Hydrobudowy Polska Jerzy Ciechanowski, przedstawiciel Obrascon Huarte Lain Jose Manuel Rubio.




















