PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Nowa inwestycja w Gdańsku

Nowa inwestycja w Gdańsku
450 nowych miejsc pracy znajdzie się w Fashion House Gdańsk (FHG) - nowym centrum handlowym, którego budowę rozpoczęto w dzielnicy Szadółki. 16 września odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego,a już latem przyszłego roku obiekt ma być oddany do użytku. Koszt inwestycji wynosi 30 mln euro.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
450 nowych miejsc pracy znajdzie się w Fashion House Gdańsk (FHG) - nowym centrum handlowym, którego budowę rozpoczęto w dzielnicy Szadółki. 16 września odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego,a już latem przyszłego roku obiekt ma być oddany do użytku. Koszt inwestycji wynosi 30 mln euro.

 
FHG będzie zlokalizowane u zbiegu ulic Przywidzkiej i Jabłoniowej, przy zjeździe z obwodnicy. Inwestycja została zaprojektowana na gruncie o powierzchni około 8 hektarów.
Całkowita powierzchnia Fashion House Gdańsk wyniesie 23,087 m. kw. Centrum będzie składać się z zadaszonej galerii handlowej (ponad 100 sklepów o powierzchni od 30 do 800 m. kw.) oraz centralnie zlokalizowanej części restauracyjnej z 200-oma miejscami siedzącymi.

FHG będzie pierwszym w Trójmieście centrum handlowym typu outlet. W centrach tego typu znajdują się sklepy fabryczne znanych marek oferujące towary po znacznie obniżonych cenach (od 30 do 70%). Są to np. końcówki kolekcji, których nie udało się sprzedać w sezonie.

 
„Jesteśmy zadowoleni, że firma The Outlet Company wybrała nasze miasto, oferując ponad 450 nowych miejsc pracy. Jesteśmy przekonani, że inwestycja ta uatrakcyjni Gdańsk zarówno pod względem handlowym jak i turystycznym” - powiedział w czasie uroczystości Paweł Adamowicz, Prezydent Miasta Gdańska.

Fashion House Gdańsk to druga inwestycja firmy The Outlet Company w Polsce. Dewizą TOC jest stworzenie w każdym budowanym centrum wyjątkowego klimatu inspirowanego lokalną tradycją i atmosferą. Na Śląsku inspiracją były elementy architektury dworca kolejowego z XIX wieku. Dla Fashion House Gdańsk źródłem inspiracji były porty morskie i wioski rybackie. Każdy sklep będzie miał indywidualnie zaprojektowaną witrynę utrzymaną w dawnym stylu, a odwiedzający centrum będą mogli poczuć atmosferę dawnych portów i przystani.