30 listopada minął termin zgłoszeń do konkursu na zagospodarowanie Targu Rakowego i Targu Siennego. Łącznie wpłynęło 12 wniosków.
Uczestnicy konkursu mają jeszcze dwa tygodnie na przygotowanie i złożenie pełnej dokumentacji. II etap trwać będzie do lipca 2010 roku i obejmie:
- złożenie ofert i ich ocenę przez Komisję Konkursową,
- przygotowanie i złożenie harmonogramu przedsięwzięcia oraz programu funkcjonalno - użytkowego,
- negocjacje z Miastem Gdańsk oraz grupą PKP warunków przyszłej współpracy,
- podpisanie umowy przedwstępnej z Oferentem, który uzyskał najwyższą ilość punktów, a tym zamym wyłączność na określony czas i warunki.
Ostatnim, III etapem, będzie ( od lipca do września 2010):
- sporządzenie koncepcji urbanistyczno - architektonicznej przez oferenta,
- ocena dokumentów złożonych przez Oferenta,
- podpisanie Umowy Spółki i Umowy Wspólników.
Przypomnijmy:
Wstępny projekt zagospodarowania Targu Siennego i Rakowego przewiduje powstanie w samym sercu miasta nowoczesnego centrum wielofunkcyjnego, z różnymi funcjami, w tym mieszkaniową o łącznej powierzchni około 30 tys. m2, obiektami handlowymi o powierzchni 20 tys. m2 oraz wielopoziomowymi parkingami dla około 2 tys. samochodów. Jednocześnie spółka PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście realizować tu będzie przedłużenie lini SKM 250 i przystanek SKM Gdańsk-Śródmieście zintegrowany z węzłem przesiadkowym dla pasażerów komunikacji miejskiej. O ostatecznym kształcie zagospodarowania tego terenu zadecyduje inwestor wyłoniony w konkursie. Inwestycja ta ma wzbogacić ofertę Śródmieścia Gdańska kierowaną do mieszkańców miasta, biznesu i turystów.
W ramach ogłoszonego konkursu realizowane będą:
? zabudowa rejonu Targu Siennego i Targu Rakowego, o łącznej powierzchni ok. 3,5 ha,
? budowa płyty nad torami kolejowymi pomiędzy wiaduktami Hucisko i Armii Krajowej, stanowiącej ok. 2 ha dodatkowej powierzchni do zainwestowania (warunki korzystania przez Inwestora z płyty i jej zabudowy, zawarte zostały w Porozumieniu z dnia 30.07.2008 r,
? usprawnienie komunikacji miejskiej poprzez realizację najkorzystniejszych rowiązań komunikacyjnych, w tym węzła integracyjnego w rejonie wiaduktu Armii Krajowej i jego powiązanie z nowym przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście (realizowanym przez spółkę PKP Szybka Kolej Miejska),
? skomunikowanie Targu Siennego i Targu Rakowego z zewnętrznym układem drogowym - przebudowa fragmentów istniejących ulic w rejonie planowanych dojazdów m.in. skrzyżowanie ulic Hucisko, Podwale Grodzkie, Targ Rakowy 3 Maja wraz z połączeniem tej trasy z terenem Targu Siennego i Targu Rakowego,
? budowa ogólnodostępnych parkingów podziemnych,
? budowa budynku ?Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska"',
? budowa drogi rowerowej (o ile pozwolą na to warunki techniczne).
Edyta Tombarkiewicz / Biuro Prasowe




















