PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Kampania promocyjna "Gdańsk - morze możliwości 2004"

Kampania promocyjna "Gdańsk - morze możliwości 2004"
Od pierwszych dni czerwca trwa kampania promocyjna Gdańska w największych miastach Polski. Na ulicach pojawią się tzw. backlighty i citylighty. Gdańsk chce również przyciągnąć turystów nowymi folderami oraz nowymi wersjami językowymi strony internetowej miasta.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Od pierwszych dni czerwca trwa kampania promocyjna Gdańska w największych miastach Polski. Na ulicach pojawią się tzw. backlighty i citylighty. Gdańsk chce również przyciągnąć turystów nowymi folderami oraz nowymi wersjami językowymi strony internetowej miasta.

 
 
Kampania ma przede wszystkim charakter wizerunkowy, a jej celem jest zainteresowanie potencjalnych gości odwiedzeniem Gdańska, także poza głównym sezonem turystycznym oraz w weekendy. Backlighty (nośniki wielkoformatowe) oraz citylighty (plakaty na przystankach komunikacji miejskiej) zawisną w centrach największych miast Polski: Warszawy, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Katowic, Łodzi, Szczecina. W sumie przygotowano ponad 510 backligtów i citylightów.

Ukazała się już część nowej serii wydawnictw promocyjnych. Są to: "Skarby Gdańska - bursztyn", "Gdańsk - nowożytne fortyfikacje miejskie", "Kalendarz imprez 2004". W przygotowaniu są natomiast: "Gdańsk dla aktywnych", "Trakt Królewski", "Miasto wolności", "Wyspa Sobieszewska" i "Średniowieczne fortyfikacje miejskie".

Równoległym elementem akcji promocyjnej Gdańska na arenie ogólnokrajowej i regionalnej są materiały publikowane m. in. w "Rzeczpospolitej" (wkładka promocyjna: kwiecień - maj 2004), "Gazecie Wyborczej", Życiu Warszawy", magazynie "Podróże" oraz na łamach prasy lokalnej.

Poza tym trwa promocja Gdańska na arenie europejskiej. Odbywa się ona poprzez publikacje prasowe i programy telewizyjne, realizowane przez wizytujących nasze miasto zagranicznych dziennikarzy. Gościli u nas m.in. dziennikarze z Francji, Niemiec, Hiszpanii, Belgii, Finlandii oraz z telewizji NBC Europe. Bardzo ważne są też wizyty tzw. touroperatorów czyli organizatorów turystyki.
W kwietniu 2004 wydano wkładkę do trzech największych dzienników szwedzkich: "Dagens Nyheter", "Göteborg Posten" i "Sydsvenska Dagbladet" - łącznie 890 tys. egz. Jest to kontynuacja ubiegłorocznej polskiej kampanii promocyjnej w Szwecji pod nazwą "Polen.nu"
Ukazał się także katalog-informator (rocznik) dla żeglarzy "Sejleren's", którego dystrybucja odbywa się na terenie Niemiec, Danii i Szwecji.
Tradycyjnie Gdańsk bierze udział w największych targach turystycznych na świecie, m.in. w Berlinie, Goeteborgu, Londynie, Paryżu.

Nowości na stronie internetowej Gdańska
Nowości pojawiają się także na stronie internetowej Gdańska www.gdansk.pl, która jest ważnym źródłem informacji dla turystów, a tym samym odgrywa dużą rolę w popularyzacji wiedzy o Gdańsku.
Od 7 czerwca 2004 r., oprócz istniejącej wersji angielskiej serwisu miasta, wprowadziliśmy 4 nowe wersje językowe: niemiecką, szwedzką, francuską i rosyjską. W tym momencie jesteśmy prawdopodobnie jedynym miastem w Polsce , które posiada aż 5 obcych wersji językowych swojego serwisu.

Również od 7 czerwca, na stronie miasta znalazło się 15 wirtualnych panoram Gdańska. Wirtualna panorama jest to aplikacja komputerowa umożliwiająca oglądanie sfilmowanego obiektu czy miejsca w płaszczyźnie poziomej 360° i pionowej 180°; obraz można przybliżać i oddalać. Możemy obejrzeć panoramy takich miejsc jak: Długi Targ, pl. Solidarności z Pomnikiem Trzech Krzyży, Park Oliwski, ZOO, Góra Gradowa, Długie Pobrzeże i inne. W najbliższym czasie planujemy umieszczenie panoram kolejnych 15 miejsc.

Połączenia lotnicze i morskie
Potwierdzeniem wzrostu zainteresowania turystów Gdańskiem i turystycznej atrakcyjności naszego miasta jest znaczący wzrost zawinięć statków pasażerskich do Portu Gdańskiego oraz rekordowy ruch pasażerski na lotnisku w Rębiechowie.

Podczas gdy w 2003 r. statki pasażerskie zawijały 13-krotnie, to w 2004 r. awizowanych jest ok. 30 zawinięć, w tym jednostek ponad 200 metrowej długości. To efekt starań władz portu oraz oceny walorów Gdańska i jego okolic przez armatorów. Ważna jest również łatwość dostępu z portu do miasta. W sytuacji najczęściej jednodniowego postoju w porcie - są to ważkie argumenty przemawiające za Portem Gdańsk. Potwierdzają to opinie praktyków z kręgów obsługi turystycznej. W sumie w ten sposób zawita do Gdańska ok. 10 tys. dodatkowych gości.

Rekordowy w swojej 10-letniej historii ruch pasażerski odnotował w ubiegłym roku Port Lotniczy Gdańsk . Liczba pasażerów odprawionych w ruchu krajowym i międzynarodowym wyniosła 365 tys., co oznacza wzrost aż o 15% w stosunku do 2002 r. Władze portu przewidują, że w tym roku z usług lotniska skorzysta aż 445,5 tys. pasażerów , czyli aż o 22% więcej niż w 2003 roku .
Wraz z nadejściem letniego rozkładu lotów pojawiły się nowe połączenia z Gdańska. Od 28 marca Skandynawskie Linie Lotnicze SAS zwiększyły ilość połączeń do Kopenhagi z 20 do 25 tygodniowo, PLL LOT S.A. zwiększyły ilość połączeń do Frankfurtu z 13 do 14 tygodniowo i do Warszawy z 39 do 52 tygodniowo. Air Polonia wprowadziła nową linię do Londynu 2 razy w tygodniu, a Lufthansa od 3 maja wprowadziła 7 razy w tygodniu nową linię do stolicy Bawarii - Monachium.