Pierwsza z tegorocznych konferencji szkoleniowych już 14 marca od 12.30 do 16.45 w IV LO (ul. Za Zaspę 31 a). Aby wziąć w niej udział, do 9 marca do godz. 15 należy imienne zgłaszanie kierować do koordynatorów: dyrektor SP 58 Małgorzaty Perzyna, wicedyrektor Eweliny Żdanowicz; email: 13-15_konferencja@wp.pl. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Warto się pospieszyć, bo jak przekonują organizatorzy, takie spotkanie wzmacniani umiejętności, kompetencje i wiedzę rodziców, pracowników placówek oświatowych w zakresie przeciwdziałania potencjalnym problemom związanym z zachowaniami ryzykownymi młodych ludzi w wieku 13-15 lat. A trzeba pamiętać, że chociaż nastolatkowie w porównaniu do młodszych dzieci są silniejsi, więksi, reagują szybciej, mają lepsze umiejętności rozumienia, są bardziej odporni na zimno, ciepło, urazy i stres , mają też ok. 200 procent więcej szans, by umrzeć lub ciężko zachorować. Nie każdy z nich doświadcza ekstremalnych problemów, ale każdemu przyda się wsparcie.
Jak pracować z młodzieżą. Zobacz!
Najbliższe szkolenie będzie obejmowało bloki tematyczne:
Mózg nastolatka – rozwój i znaczenie
Dobre praktyki komunikacji – jak skutecznie się komunikować
Co może robić szkoła i rodzic – konkretne wskazówki
Uzależnienie i profilaktyka – co to jest, jak rozpoznać i reagować
- Zapraszamy serdecznie do udziału w szkoleniach. W 2017 roku mieliśmy przyjemność szkolić około 500 uczestników z 85 placówek gdańskich oraz z województwa pomorskiego – zachęca Radosław Nowak z Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień. – Kontynuacja tego projektu obejmuje 6 dzielnic, zapraszamy gdańszczan do udziału w konferencjach.
Łącznie w zeszłym roku odbyło się 10 konferencji dla społeczności szkolnej i nie tylko. W spotkaniach uczestniczyli pracownicy, rodzice, nauczyciele, dyrektorzy jednostek oświatowych, przedszkoli, organizacji pozarządowych, pracownicy Straży Miejskiej i Policji, studenci GUMed, MOPR, GCPU, Rodzinnych Domów Integracyjnych, przedstawiciele Gdańskich Domów Dziecka, Stowarzyszenia Terapii i Profilaktyki Szkolnej, przedstawiciele ZHP.
Zeszłoroczna edycja wywołała sporo pozytywnych komentarzy.
- Zapadł mi w pamięć temat o konstruktywnej krytyce, ponieważ na lekcji zdarzają się sytuacje, kiedy muszę powiedzieć uczniowi coś krytycznego. Dobrze jest wiedzieć, jak mądrze i skutecznie to robić, w jaki sposób można nakłonić osobę do poprawy zachowania i czego nie należy mówić, aby jej nie zniechęcić – pisał jeden z uczestników.