Czerwcowe publikacje na temat skuteczności marketingu polskich miast w magazynie PRESS oraz we WPROST zgodnie stawiają Gdańsk za wzór.
Ostatnia dekada konsekwentnej budowy marki Gdańsk, od 2008 roku opartej na strategii marki, odwaga i profesjonalizm działań służb odpowiedzialnych za promocję Miasta znalazły uznanie w oczach ekspertów. Kraków, Poznań, Warszawa, Gdańsk wymieniane są jako samorządy , które potrafią przekuć w sukces wydatki na promocję. Zdaniem Roberta Stępowskiego pod względem budowania marki i promocji bezkonkurencyjny jest jednak Gdańsk. (…) to miasto potrafiło połączyć historię ze współczesnością. – Wolność prezentowana w wielu odsłonach i obszarach życia stała się naturalną osobowością marki. Tu nic nie jest udawane – czytamy w PRESS.
W marketingu trzeba być przekonującym i wiarygodnym. Strategia marki Gdańsk oparta jest rzeczywistą tożsamość miejsca, znane wyróżniki. To źródło sukcesów wieloletniego projektu Światowa Stolica Bursztynu, szerokiej promocji gdańskiej tradycji i nowoczesnego designu. To podstawa popularności kilku edycji interdyscyplinarnej konferencji Blog Forum Gdańsk czy nowego festiwalu ludzi Internetu Hoop Likes Festival. Blogerzy, vlogerzy i inni internetowi twórcy zapewniają miastu rozgłos i promocję, jakiej nie da najlepsza nawet agencja marketingowa – podsumowuje we WPROST Katarzyna Świerczyńska.
Markę Gdańska budujemy wszyscy, ale szczególna rola przypada mieszkańcom, najlepszym ambasadorom Miasta. To również Ich sukces. Dziękujemy i liczymy na kolejną dekadę współpracy i sukcesu!





















