Gdańsk to miasto wolności - istnieje więc także w bardzo szerokim zakresie w przestrzeni, która jest jej synonimem – Internecie. Miasto Gdańsk jako marka nie może bowiem stać w miejscu – chce iść z duchem czasu. Wolność i ciągły rozwój są wpisane naturalnie w środowisko Internetu: blogosferę i media społecznościowe. Dzięki konsekwentnej pracy Gdańsk zyskał nieoficjalny tytuł „stolicy blogerów”. Wszystko za sprawą organizacji największego ogólnopolskiego święta dla tego środowiska - konferencji Blog Forum Gdańsk, przygotowania tematycznych i indywidualnych wizyt studyjnych dla blogerów i ciągłego kontaktu z tą grupą liderów opinii. Dbamy o budowanie i utrzymywanie relacji z nimi właśnie poprzez media społecznościowe. Wspieramy również ważne branżowe inicjatywy jak InfoShare czy Social Media Convent.
Aktywność miasta w mediach społecznościowych to jedno z narzędzi wykorzystywanych do konsekwentnej realizacji podstawowych założeń strategii marki Gdańsk. Obecność w Social Media nie jest akcją jednorazową - to stały kontakt z najważniejszą grupą docelową, czyli młodymi (zarówno wiekiem, jak i duchem), aktywnymi ludźmi.
Śledzimy trendy i wybieramy kanały komunikacji internetowej o największym zasięgu, dostosowując swój przekaz do konwencji jaka obowiązuje w każdym serwisie. Obserwujemy bowiem, iż przemyślane podejście transmediowe daje najbardziej efektywne wyniki. Komunikację kierujemy do wielu grup docelowych, m.in. mieszkańców, turystów i sympatyków, inwestorów. Stąd też obecność Miasta nie tylko na Facebook i YouTube, ale także na Twitter, Instagram, Foursquare, Google+ oraz Pinterest i Spotify.
Zależy nam na tworzeniu poczucia identyfikacji z „małą ojczyzną” jaką jest Miasto - wiedząc, że najlepszym ambasadorem miasta są jego mieszkańcy, nawiązujemy z nimi stałą relację. Dzięki wskazówkom lokalnej społeczności możemy też w dużo ciekawszy sposób komunikować się z turystami - pragniemy pokazać nieznane oblicze miasta i zachęcić ich do poznawania miejsc, wydarzeń i atrakcji, które nie są obecne w większości standardowych przewodników turystycznych. Social Media umożliwiają wytworzenie szczególnej więzi z potencjalnymi inwestorami, która sprzyja pozytywnej percepcji marki miasta jako atrakcyjnego obszaru inwestycyjnego.
Działania Miasta Gdańsk w mediach społecznościowych procentują, mając zasadnicze znaczenie wizerunkowe dla jego marki. Już teraz widzimy, że Gdańsk w oczach wielu odmłodniał i zyskuje coraz szerszą grupę swoich internetowych ambasadorów.
Dlatego na naszej stronie www.gdansk.pl/social prezentujemy najciekawsze informacje gdańskiego świata Social Media. Zapraszamy do zapoznawania się z ciekawostkami dotyczącymi internetowych mediów.
Zapraszamy także do gdańskiej społeczności i dyskusji na naszych profilach w Social Media:
www.instagram.com/gdansk_official
https://plus.google.com/+gdansk
http://open.spotify.com/user/gdansk_official
Tekst: Zespół Administratorów Miasta Gdańsk w Social Media, Biuro Prezydenta Miasta Gdańsk ds. Promocji i Tomasz Nadolny - Doradca Prezydenta Miasta Gdańska.





















