PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Centrala Ruchu ZTM reaguje sprawnie i całodobowo

Centrala Ruchu ZTM reaguje sprawnie i całodobowo
Przygotowywany od sześciu miesięcy, wyspecjalizowany zespół pracowników Centrali Ruchu ZTM, przeszedł już niezbędne kursy i uzyskał wymagane prawem certyfikaty. Centrala całodobowo reaguje i informuje o wszystkim co dotyczy gdańskiej komunikacji.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Przygotowywany od sześciu miesięcy, wyspecjalizowany zespół pracowników Centrali Ruchu ZTM, przeszedł już niezbędne kursy i uzyskał wymagane prawem certyfikaty. Centrala całodobowo reaguje i informuje o wszystkim co dotyczy gdańskiej komunikacji. 19 marca br. wdrożone systemy i rozwiązania techniczne monitorowali prezydent Paweł Adamowicz, odpowiedzialny za ten obszar zastępca Maciej Lisicki i skarbnik miasta Teresa Blacharska.

Prezydent miał okazję sprawdzić jak działają zainstalowane systemy monitorujące przejazdy pojazdów. Szczególną uwagę zwrócił System Informacji Pasażerskiej, który obecnie dostępny jest nie tylko na przystankach ale także na stronie internetowej i w wersji mobilnej na telefony komórkowe - www.m.ztm.gda.pl

Wzrasta liczba pasażerów komunikacji miejskiej:

2010 r. – 154 936 795

2011 r. – 157 077 625

2012 r. – 162 258 991

Z uwagą sprawdzone zostały także Pojazdy Centrali Ruchu ZTM. Otrzymały one od Ministra Spraw Wewnętrznych zgodę na uprzywilejowanie w ruchu drogowym. Niebieskie sygnały świetlne i sygnał dźwiękowy są używane bezpośrednio w związku z ratowaniem życia i zdrowia ludzkiego. Wszyscy dyżurujący w pojazdach pracownicy Centrali Ruchu ZTM są przeszkoleni do udzielania pomocy przedmedycznej. W pojazdach znajdują się defibrylatory.

Dzięki umiejscowieniu Centrali w budynku w którym monitorowany jest TRISTAR na bieżąco można śledzić sytuację komunikacyjną Trójmiasta.

Podczas spotkania zaprezentowano najnowocześniejszy, dostępny dla niepełnosprawnych, Punkt Obsługi Klienta ZTM nr 2.

POK 2 ZTM: przyjmuje wnioski o wydanie karty miejskiej i wnioski o wydanie lub przedłużenie karty dużej rodziny, doładowuje karty miejskie biletami okresowymi, sprzedaje bilety jednorazowe oraz rozpatruje reklamacje dotyczące kart miejskich. Lokalizacja sprzyja użytkownikom Karty Dużej Rodziny, POK obsłużył 44,76% kart tego programu w roku 2012 r. Godziny otwarcia: poniedziałki, środy: 10:30 – 17:30, wtorki, czwartki, piątki: 07:30 – 14:30.

Centrala Ruchu ZTM mieści się przy ul. Wyspiańskiego 9 A naprzeciwko rynku we Wrzeszczu. Obecnie pracuje w niej 16 osób. Są specjalnie przeszkoleni, uzyskali odpowiednie certyfikaty. Dzięki temu można będzie sprawniej reagować na zdarzenia w ruchu pojazdów firm wykonujących usługi przewozowe w Gdańsku: PKS, Warbus i ZKM.

Centrala Ruchu w liczbach:

Interwencje - miesięcznie 3 tys. 

Odbierane telefony - dziennie od 80 do 200 (śr. 140)

Pracownicy - 16, na dyżurze - 6

Dziennie autobusów w ruchu - 224, tramwajów - 102

Obsługiwane przystanki - 1070

Kary za ub. rok - 2319

Kwota nałożonych kar - 248 744,41 zł

Od 01.10.2012 Centrala Ruchu ZTM całodobowo przyjmuje zgłoszenia i udziela informacji dot. komunikacji miejskiej, pod numerem telefonu 58 309 13 22. Uwagi można kierować również drogą elektroniczną ztm [at] ztm.gda.pl

Bieżące informacje o sytuacji komunikacyjnej i rzeczywiste czasy odjazdu pojazdów można sprawdzić na stronie www.ztm.gda.pl i www.m.ztm.gda.pl dla telefonów komórkowych.

Piotr Kowalczuk / Referat Komunikacji Społecznej