PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Bilet elektroniczny już działa

Bilet elektroniczny już działa
Pierwsi mieszkańcy Gdańska otrzymali e-bilet, który pozwala poruszać się środkami komunikacji miejskiej w naszym mieście. Na początku elektroniczna karta pełnić będzie funkcję biletu miesięcznego albo semestralnego, a docelowo zastąpi bilety jednorazowe. Karta będzie również doskonałą podstawą do stworzenia w przyszłości wspólnego biletu trójmiejskiego.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Pierwsi mieszkańcy Gdańska otrzymali e-bilet, który pozwala poruszać się środkami komunikacji miejskiej w naszym mieście. Na początku elektroniczna karta pełnić będzie funkcję biletu miesięcznego albo semestralnego, a docelowo zastąpi bilety jednorazowe. Karta będzie również doskonałą podstawą do stworzenia w przyszłości wspólnego biletu trójmiejskiego.

 
  Wzór karty
Jak otrzymać i doładować kartę?

Otrzymać kartę można na dwa sposoby:

Przez internet

Po pierwsze należy wypełnić wniosek przez internet, dołączyć zeskanowane zdjęcie i wpłacić kaucję 10 zł.
Po maksymalnie 5 dniach gotową kartę pasażer odbierze w punkcie sprzedaży.

Osobiście

Pasażer składa wniosek w jednym z dwunastu punktów sprzedaży (formularze są dostępne na miejscu lub w internecie) wraz ze zdjęciem i wpłaca 10 zł kaucji. Po maksymalnie 10 dniach roboczych odbiera gotową kartę w tym samym punkcie, gdzie złożył wniosek.


Miejsca, gdzie można złożyć wniosek i doładować kartę


Punktów, w których można złożyć wniosek i doładować karty, jest w całym mieście dwanaście. Łącznie będzie w nich pracowało siedemnaście terminali.

CENTRUM
  • Punkt Obsługi Klienta nr 1, ul. Chlebnicka 42
  • Dworzec Główny PKP - okienko kasowe SKM (w tunelu) - firma Emar

WRZESZCZ
  • Punkt Obsługi Klienta nr 2, ul. Grunwaldzka 8
  • Dyspozytornia na pętli autobusowej przy Dworcu PKP/SKM
  • Kiosk, ul. Dmowskiego (przy Banku Millennium)

PRZYMORZE
  • Sklep (FK „KOT”), ul. Obrońców Wybrzeża 8 c (w „falowcu”)

SIEDLCE
  • Urząd Pocztowy nr 18, ul. Kartuska 96

OLIWA
  • Dyspozytornia na pętli autobusowej, ul. Droszyńskiego

BRZEŹNO
  • Urząd Pocztowy nr 28, ul. Dworska 23

NIEDŹWIEDNIK
  • Urząd Pocztowy nr 55, ul. Podkarpacka 1

NOWY PORT
  • Urząd Pocztowy nr 4, ul. Góreckiego 12

POLITECHNIKA
  • Okienko kasowe przy stacji SKM Politechnika - firma Emar

W siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku został umieszczony punkt reklamacyjny, w którym będzie można złożyć reklamację i ewentualnie wymienić kartę.
Pasażerowie odbierający karty otrzymają instrukcje obsługi karty, gdzie zostały opisane wszystkie sprawy dotyczące systemu. Ponadto uruchomiono specjalny serwis poświęcony karcie miejskiej pod adresem: www.ztm.gda.pl/karta.html.

Błażej Słowikowski