PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Logo Unii Europejskiej

Rusza 6. edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego

Rusza 6. edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

NATIONAL GEOGRAPHIC POLSKA PO RAZ SZÓSTY WYBIERZE NAJLEPSZYCH FOTOGRAFÓW

Rusza 6. edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego

Redakcja magazynu National Geographic Polska po raz szósty zaprasza do udziału w Wielkim Konkursie Fotograficznym. Wszyscy miłośnicy fotografii mogą nadsyłać swoje prace w okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia. Nagrodzone zdjęcia zostaną opublikowane na łamach National Geographic Polska.

Wielki Konkursu Fotograficzny National Geographic to już tradycja wśród miłośników fotografii. Począwszy od 1. edycji, która odbyła się w 2005 roku, konkurs cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W ciągu minionych 5 lat do redakcji miesięcznika nadesłano blisko 250 tysięcy zgłoszeń, co czyni konkurs największym i najpopularniejszym wydarzeniem tego typu w Polsce. 6. edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego została objęta honorowy patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Podczas tegorocznej edycji konkursu, tak jak w roku ubiegłym, fotografie można nadsyłać jedynie drogą elektroniczną, poprzez serwis społecznościowy Lumisfera.pl. Uczestnicy mogą zgłaszać zdjęcia w następujących kategoriach:

  1. Kategorie National Geographic Polska: KRAJOBRAZ, LUDZIE, ZWIERZĘTA, FOTOREPORTAŻ;
  2. Kategoria Panasonic: PEJZAŻ POLSKI.

W każdej kategorii uczestnicy mogą zgłosić maksymalnie 5 zdjęć. Z wyjątkiem kategorii FOTOREPORTAŻ, do której można zgłosić od 3 do 6 fotografii. Łączna liczba przesłanych zdjęć nie może przekroczyć 20 sztuk. Do kategorii PEJZAŻ POLSKI można niezależnie zgłosić 5 zdjęć.

Spośród nadesłanych prac jury wybierze finalistów, przyznając GRAND PRIX konkursu. Ponadto jury przyzna 1. miejsce i wyróżnienia w każdej kategorii tematycznej.
Na zwycięzców czekają prestiżowe nagrody: publikacja zdjęć na łamach magazynu National Geographic Polska, na stronach www.national-geographic.pl www.lumisfera.pl. Zwycięzcy otrzymają także wysokiej klasy sprzęt audiowizualny i fotograficzny.

INFORMACJA O NAGRODACH
GRAND PRIX: trójwymiarowy, 50-calowy telewizor plazmowy Panasonic Viera Full HD 3D, odtwarzacz filmów trójwymiarowych Blu-Ray Panasonic DMP-BDT300 w jakości Full HD i projektor do kina domowego EPSON EH-TW450.
PIERWSZE MIEJSCA: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-G2 z dwoma wymiennymi obiektywami, dotykowym ekranem Touch AF i nagrywaniem filmów AVCHD oraz wielofunkcyjna drukarka fotograficzna Epson Stylus Photo PX710W
WYRÓŻNIENIA: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-G10 z wymiennym obiektywem 14-42MM i nagrywaniem filmów HD oraz drukarka fotograficzna Epson Stylus Photo P50.
Kategoria Panasonic PEJZAŻ POLSKI
1. MIEJSCE W KATEGORII ?PEJZAŻ POLSKI?: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-GH1 z wymiennym obiektywem 14-140MM i nagrywaniem filmów Full HD AVCHD.
WYRÓŻNIENIE W KETEGORII ?PEJZAŻ POLSKI?: zaawansowany aparat Panasonic Lumix DMC-GF1 z obiektywem stałoogniskowym 20MM i nagrywaniem filmów AVCHD.

JURY
Jak co roku zdjęcia oceni składające się z wybitnych fotografów jury pod przewodnictwem Tomasza Tomaszewskiego, konsultanta generalnego magazynu National Geographic Polska.
W skład jury wchodzą:

  1. Tomasz Sikora: juror z ramienia Panasonic, jeden z najważniejszych polskich fotografów reklamowych i kreacyjnych;
  2. Piotr Andrews: fotoreporter wojenny, nominowany do nagrody Pulitzera 1996 za zdjęcie masakry w Sarajewie;
  3. Grzegorz Leśniewski: jedyny Polak biorący udział w projekcie Wild Wonders of Europe, ukazującym dziedzictwo przyrodnicze naszego kontynentu;
  4. Rafał Milach: fotograf dokumentalny, członek austryjackiej agencji Anzenberger, publikował m.in. w Time, Newsweek, Die Zeit;
  5. Martyna Wojciechowska: redaktor naczelna ?National Geographic Polska?;
  6. Wojciech Franus: kierownik działu graficznego ?National Geographic Polska?.

HARMONOGRAM KONKURSU
1 czerwca ? start konkursu, rozpoczęcie nadsyłania zdjęć;
8 czerwca 2010 r. ? panel z udziałem wybranych członków jury 6. Wielkiego Konkursu Fotograficznego (Empik Junior, ul. Marszałkowska 116/122, Warszawa);
31 sierpnia 2010 r. ? zakończenie przyjmowania zdjęć konkursowych;
13 września 2010 r. ? obrady jury;
30 września 2010 r. ? ogłoszenie wyników podczas gali finałowej.
Partnerem 6. edycji konkursu oraz fundatorem nagród jest Panasonic Polska.
Pozostałe nagrody ufundowała firma Epson.
Patroni medialni: Radio Zet, Empik, magazyn Foto, AMS, onet.pl, TVN.

Szczegółowe informacje o sposobie zgłaszania zdjęć znajdują się na stronie
www.national-geographic.pl. Regulamin konkursu dostępny jest w redakcji magazynu National Geographic Polska, a także na stronach: www.national-geographic.pl i www.lumisfera.pl.

KONKURS W LICZBACH

  1. 5. edycja WKF (2009 r.): 12 020 uczestników nadesłało około 70 000 zdjęć;
  2. Najwięcej zdjęć w ubiegłorocznej edycji nadesłano w kategoriach: Krajobraz ? 19 036 i Zwierzęta ? 15 013;
  3. 4. edycja WKF r. (2008 r.): 4 400 uczestników nadesłało około 45 000 zdjęć;
  4. 3. edycja WKF r. (2007 r.): 4 815 uczestników nadesłało około 27 000 zdjęć;
  5. 2. edycja WKF r. (2006 r.): 7 120 uczestników nadesłało około 55 000 zdjęć;
  6. 1. edycja WKF r. (2005 r.): 6 500 uczestników nadesłało około 50 000 zdjęć;
  7. W sumie we wszystkich dotychczasowych edycjach konkursu wzięło udział prawie 35 000 uczestników, którzy nadesłali łącznie około 250 000 zdjęć.

Pomysł na zorganizowanie w 2005 r. Wielkiego Konkursu Fotograficznego uzyskał poparcie i został doceniony przez Towarzystwo National Geographic w Waszyngtonie. Redakcja otrzymała za to  nagrodę uznania w kategorii Best New Produkt Launch Campaign. Zainspirowane polskim konkursem, Towarzystwo National Geographic organizuje od 2006 międzynarodowy konkurs fotograficzny, w którym może wziąć udział każda lokalna edycja magazynu.
W 2010 roku Wielki Konkurs Fotograficzny został ponownie nagrodzony przez Towarzystwo National Geographic (uznano go za najskuteczniejszy sposób na budowanie świadomości marki wśród czytelników - Brand Promotion Consumer Focus Award). Konkurs znalazł się również na liście ?Top 10 sposobów marketingowych na zatrzymanie konsumenta? opublikowanej przez miesięcznik Press.

Informacji udziela: Magdalena Swoboda, tel. (22) 607 02  00-20, email: magda@swobodapr.pl