Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Zapanowała moda na gdańską wodę

22 marca obchodzimy Światowy Dzień Wody. To doskonała okazja, by przypomnieć gdańszczanom, że z ich kranów płynie wysokiej jakości woda i dlatego warto ulec zdrowej „Modzie na gdańską wodę”. Takie właśnie hasło przyświeca tegorocznej kampanii organizowanej przez spółkę miejską Gdańska Infrastruktura Wodociągowo- Kanalizacyjna.

A
A

22 marca obchodzimy Światowy Dzień Wody. To doskonała okazja, by przypomnieć gdańszczanom, że z ich kranów płynie wysokiej jakości woda i dlatego warto ulec zdrowej „Modzie na gdańską wodę”. Takie właśnie hasło przyświeca tegorocznej kampanii organizowanej przez spółkę miejską Gdańska Infrastruktura Wodociągowo- Kanalizacyjna.

Światowy Dzień Wody przypada 22 marca i został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją z 22 grudnia 1992. W tym roku myślą przewodnią obchodów jest „Woda i zrównoważony rozwój”. Hasło ma podkreślać, jak ważny dla rozwoju miast, państw i społeczeństw jest łatwy dostęp do zdrowej wody pitnej. Zapewnienie dobrej jakości kranówki jest jednym z ważnych elementów polityki ekologicznej i społecznej każdego miasta. Gdańska woda, po realizacji szeregu inwestycji infrastrukturalnych, spełnia wszystkie normy unijne i krajowe. Charakteryzuje się wysoką zawartością związków mineralnych – potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Kampania edukacyjna „Moda na gdańską wodę” prezentuje najbardziej aktualne trendy w piciu i korzystaniu z wody. Ile wody powinniśmy pić? Które produkty mają w sobie najwięcej wody? Jak korzystać z wody podczas sprzątania? Jakie są właściwości gdańskiej kranówki? Jak przygotować zdrowe, wodne napoje? – te i inne zagadnienia zostaną poruszone podczas tegorocznej akcji.

W związku z tym, ze moda najlepiej wyraża się w stylu ubioru i w designie otaczających nas przedmiotów - twórcy kampanii przygotowali specjalną aplikację do projektowania gadżetów z wodnymi hasłami i rysunkami. Prace, które użytkownicy zarejestrują na stronie www.modanawode.pl poddane zostaną głosowaniu. Akcja zakończy się 12 kwietnia. - Najlepsze kreacje, które powstaną w ramach aplikacji przekażemy do produkcji. Jesteśmy przekonani, że staną się symbolem unikatowego, gdańskiego, wodnego designu - zapewnia Monika Piotrowska-Szypryt, specjalista ds. edukacji ekologicznej GIWK. Efektem kampanii będzie modna i edukacyjna kolekcja, która ma zainteresować gdańszczan trendem picia wody i jakością gdańskiej kranówki. Aktywność użytkowników aplikacji, w myśl idei zrównoważonego rozwoju, zostanie przełożona na wsparcie finansowe projektu wodno-sanitarneg o WASH Polskiej Akcji Humanitarnej.

Ponadto, 20 marca, w godzinach od 11.00 do 15.00, w okolicach Cinema City Krewetka miłośnicy gdańskiej wody będą mogli wziąć udział w ulicznych atrakcjach. Organizatorzy zaprezentują wtedy najnowsze wodne trendy. Na uczestników piątkowego happeningu czekają modne niespodzianki.

Więcej informacji: Anna Nawała | p.o. Rzecznik prasowy GIWK Sp. z o.o.| anawala@giwk.pl | tel. 609 627 705

ŚDW 2015 (plakat) (67 KB)

Referat Prasowy

Biuro Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
prasa@gdansk.gda.pl

Herold Gdański
Herold Gdański
js

Biuletyn Informacyjny Rady i Prezydenta Miasta

Herold Gdański - nr 1/2019

HG_1
HG_1
brak autora
Pobierz: Herold Gdański 1/2019 (1.94 MB)