Od 4 do 22 listopada będzie można składać wnioski do pilotażowego projektu Budżet Obywatelski Gdańsk 2014. Do rozdysponowania jest 9 milionów złotych! Każdy mieszkaniec, który nie jest pewny, czym jest budżet, jakie obejmuje inwestycje i czy jego pomysł mieści się w zadaniach inwestycyjnych mających szansę na realizację, może wziąć udział w spotkaniach konsultacyjnych.
1. Informator pilotażowego projektu Budżet Obywatelski 2014 w Gdańsku
- 9 mln zł do rozdysponowania
- 6 Okręgów Konsultacyjnych
- 1,5 mln zł dla Okręgu
- Maksymalny koszt jednego projektu 500 tys. zł
- Składanie wniosków 4-22 listopada 2013 r.
- Głosowanie 10-23 lutego 2014 r.
A. Wniosek może złożyć każdy, kto do 4 listopada ukończył 16 lat i ma pomysł na zmiany w Gdańsku w następujących obszarach:
- tereny rekreacyjne i ich infrastruktura (np. tereny zieleni miejskiej, wybiegi dla psów, place zabaw, siłownie ‘pod chmurką’, mała infrastruktura np. ławki),
- wiaty i otoczenie przystanków (np. budowa wiat, remonty wiat, ławeczki, udogodnienie dojścia i oczekiwania na przystankach),
- zmiany w organizacji ruchu (np. miejsca parkingowe, skrzyżowania równorzędne, uspokojenie ruchu, zmiana podporządkowania, lokalizacja przejść dla pieszych, ograniczenia ruchu),
- bezpieczeństwo (np. oznakowanie poziome i pionowe, sygnalizacja świetlna, monitoring),
- naprawy infrastruktury i podniesienie stanu estetycznego (np. naprawa infrastruktury, naprawa jezdni i chodników, przejścia przez tereny zielone, utwardzanie nawierzchni gruntowych),
- remont obiektu użyteczności publicznej będącego własnością miasta Gdańska,
- sporządzenie dokumentacji technicznej we wskazanych obszarach.
B. Wniosek należy pobrać ze strony www.gdansk.pl/budzet-obywatelski i wypełnić. Musi go poprzeć 15 mieszkańców Gdańska, którzy ukończyli 16 lat.
C. Wniosek należy złożyć w dniach 4-22 listopada 2013 r.
Ponieważ wniosek zawiera oryginalne podpisy, musi być złożony w formie papierowej. Urząd będzie przyjmował wnioski w dniach 4-22 listopada 2013 r. (w ostatnim dniu do godz. 15:00). Można go złożyć w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców lub wysłać za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data wpływu do urzędu)
• Zespół Obsługi Mieszkańców Nr 1, ul. Partyzantów 74
• Zespół Obsługi Mieszkańców Nr 3, ul. Nowe Ogrody 8/12
• Zespół Obsługi Mieszkańców Nr 4, ul. Wilanowska 2
Godziny pracy ZOM:
• poniedziałek, wtorek, czwartek - 8:00-16:00
• środa - 8:00-17:00
• piątek - 8:00-15:00
Wniosek można wysłać za pośrednictwem operatora pocztowego wysyłając na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk . Z dopiskiem ‘Budżet Obywatelski 2014’. Decyduje data wpływu do urzędu.
D. W dniach 25 listopada 2013 r. - 17 stycznia lub 31 stycznia 2014 r. złożony przez wniosek będzie analizowany przez jednostki merytoryczne Miasta.
E. Ostatecznej oceny formalno-prawnej dokona Zespół Konsultacyjny, który wpisze projekt do Bazy Projektów.
F. 4 lutego 2014 r. nastąpi losowanie numerów projektów na liście konsultacyjnej do głosowania.
G. Głosowanie odbędzie się w dniach 10-23 lutego 2014 r. Każdy głosujący będzie mógł oddać po jednym głosie na 5 różnych projektów, niezależnie od Okręgu Konsultacyjnego w którym mieszka.
H. 25 lutego 2014 r. ogłoszenie listy wybranych projektów i rozpoczęcie ich realizacji.
2. Niezbędne informacje i kontakty
- W jakiej jednostce pomocniczej mieszkam?
Podział na jednostki pomocnicze to podział administracyjny i nie musi pokrywać się ze zwyczajowo przyjętymi, czy historycznymi nazwami. Aktualny wykaz ulic przynależnych danej jednostce znajdziesz na stronie Miasta - www.gdansk.pl/bip/urzad-miejski,647.html
- Do kogo kierować pytania związane z zakresem składanych wniosków
Zakres 1 - tereny rekreacyjne i ich infrastruktura - kierownik Działu Utrzymania Zieleni ZDiZ, Ewa Woźniak, tel. 58 52 44 561.
Zakres 2 - wiaty i otoczenie przystanków - kierownik Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej ZDiZ, Paweł Adrian, tel. 58 55 89 724.
Zakres 3 - zmiany w organizacji ruchu - kierownik Działu Inżynierii Ruchu ZDiZ, Tomasz Wawrzonek, tel. 58 55 89 811.
Zakres 4 - bezpieczeństwo - kierownik Działu Inżynierii Ruchu ZDiZ, Tomasz Wawrzonek, tel. 58 55 89 811.
Zakres 5 - naprawy infrastruktury i podniesienie stanu estetycznego - kierownik Działu Utrzymania Dróg ZDiZ, Stanisław Małachowski, tel. 58 52 44 541.
Zakres 6 - remont obiektu użyteczności publicznej będącego własnością miasta Gdańska – Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, Wiesław Galikowski, tel. 58 32 05 112, email:wgalikowski@drmg.gdansk.pl
Zakres 7 - sporządzenie dokumentacji technicznej we wskazanych obszarach – kontakt zgodnie z informacjami wskazanymi powyżej ze względu na rodzaj prac.
Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych, dr inż. arch. Paulina Borysewicz, konsultant GZNK ds. przestrzenno-społecznych, e-mail: paulina.borysewicz@gznk.pl
Biuro Rozwoju Gdańska w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego – www.brg.gda.pl - tel. 58 30 84 445, e-mail: brg@brg.gda.pl
Mapa planów zagospodarowania przestrzennego: www.gdansk.pl/bip/architektura,.html
Wydział Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków, tel. 58 32 36 450
Mapa własności dostępna jest na stronie: www.gis.gdansk.pl
Wydział Geodezji, tel. 58 32 36 780
Budynki użyteczności publicznej: Wydział Edukacji - budynki oświatowe, Katarzyna Szymańska - tel. 58 32 36 711, Wydział Polityki Społecznej – budynki związane z profilaktyką i ochroną zdrowia, Anna Przybyszewska – tel. 58 32 36 767
Każdy, kto ma dodatkowe pytania lub chce przesłać uwagi Zespołowi Konsultacyjnemu może wysłać się skontaktować z Piotrem Kowalczukiem, Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Gdańska ds. Inicjatyw i Konsultacji Społecznych
mail: piotr.kowalczuk@gdansk.gda.pl
- Jak wycenić projekt
Projekt można wycenić korzystając z Cennika Miejskiego; ile kosztuje miasto?
www.gdansk.pl/cennik
3. Spotkania konsultacyjne
W listopadzie odbędzie się 9 spotkań informacyjno-konsultacyjnych. Każde spotkanie w godz. 17:00-18:30.
Na początku krótka prezentacja o idei Budżetu Obywatelskiego i zasadach pilotażowego programu w Gdańsku, po niej dyżur konsultacyjny, który pełnić będą członkowie Zespołu Konsultacyjnego, przedstawiciel Zarządu Dróg i Zieleni, Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska i Wydziału Architektury, Urbanistyki i Ochrony Zabytków. Warto wiedzieć, że decyzją Zespołu Konsultacyjnego punkty w których odbędą się listopadowe spotkania zostały rekomendowane jako miejsca dodatkowych, stacjonarnych miejsc w których poza budynkami Urzędu można będzie oddać swój głos w lutym przyszłego roku.
Dodatkowe 9. spotkanie informacyjne odbędzie się 13 listopada 2013 r. (środa) w godz. 16:00-17:00 w XV Liceum Ogólnokształcącym im. Zjednoczonej Europy przy ul. Pilotów 7 na godzinę przed spotkaniem prezydenta z mieszkańcami.
Harmonogram spotkań:
• STOGI 5 listopada
Szkoła Podstawowa Nr 11,
ul. Stryjewskiego 28
• PIECKI-MIGOWO 6 listopada
XX Liceum Ogólnokształcące,
ul. Dobrowolskiego 6
• PRZYMORZE WIELKIE 7 listopada
Szkoła Podstawowa Nr 79,
ul. Kołobrzeska 49
• BRZEŹNO 13 listopada
Zespół Szkół Ogólnokształcących
i Zawodowych Nr 1
ul. Krasickiego 10
• OLIWA 14 listopada
Szkoła Podstawowa Nr 23,
ul. Opacka 7
• ŚRÓDMIEŚCIE 19 listopada
Szkoły Ekonomiczno-Handlowe
im. Macierzy Szkolnej w Gdańsku
ul. Seredyńskiego 1A
• WRZESZCZ DOLNY 20 listopada
Szkoła Podstawowa Nr 52,
ul. Kościuszki 111
• OSOWA 21 listopada
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2
ul. Wodnika 57
4. Informator
Do każdego gospodarstwa domowego w Gdańsku trafi informator nt. budżetu obywatelskiego. Można pobrać jego wersję elektroniczną.
https://www.gdansk.pl/budzet-obywatelski,1739,27374.html
Więcej informacji:
Piotr Kowalczuk, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Inicjatyw i Konsultacji Społecznych, tel. 695 890 225
Komunikat do pobrania
(117.5 KB)
Magdalena Kuczyńska
Biuro Prasowe






















