PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Gdańsk promuje się w Hiszpanii - Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR

Gdańsk promuje się w Hiszpanii - Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR
Delegacja Gdańska pojechała do Hiszpanii promować gród nad Motławą - jako gospodarza Euro 2012. Wybór targów turystycznych FITUR w Madrycie nie jest przypadkowy. W końcu to właśnie Hiszpanie będą jedną z czterech reprezentacji, która na PGE Arenie Gdańsk rozegra swoje mecze grupowe. Targi zaczynają się 18 stycznia i potrwają do końca tygodnia.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Delegacja Gdańska pojechała do Hiszpanii promować gród nad Motławą - jako gospodarza Euro 2012. Wybór targów turystycznych FITUR w Madrycie nie jest przypadkowy. W końcu to właśnie Hiszpanie będą jedną z czterech reprezentacji, która na PGE Arenie Gdańsk rozegra swoje mecze grupowe. Targi zaczynają się 18 stycznia i potrwają do końca tygodnia.

Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR to jedna z najbardziej liczących się - po ITB i WTM - światowych imprez turystycznych, która w tym roku odbędzie się po raz  trzydziesty drugi, ponownie stanowiąc również najpoważniejszą platformę wymiany kontaktów pomiędzy Europą a Ameryką Łacińską.  

W składzie delegacji, która pojechała do Madrytu są Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej oraz Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta.
- Będziemy się wystawiać na stanowisku ogólnopolskim ? podkreśla Grażyna Adamska, zastępca dyrektora Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. ? Specjalnie dla Hiszpanów przygotowaliśmy ulotki informacyjne o naszym mieście w ich ojczystym języku.
- Chcemy zachęcić nieprzekonanych, że warto nas odwiedzić ? zaznacza Andrzej Bojanowski. - Na Euro 2012 w szczególności, ale także po prostu, bo mamy turystom wiele do zaoferowania.

W środę 18 stycznia członkowie gdańskiej delegacji spotkają się z przedstawicielami mediów hiszpańskich, a dzień później prezentację o Gdańsku w kontekście Euro 2012 przedstawią na spotkaniu z innymi wystawcami targów.

Podobne akcje promocyjne dedykowane kibicom zostaną wkrótce przeprowadzone na imprezach targowych w Dublinie i Mediolanie.

Informacje o targach:

Organizator targów: hiszpańska firma IFEMA FERIA DE MADRID.  
Miejsce targów:  Kompleks Wystawienniczy Parque Ferial Juan Carlos I
Powierzchnia wystawiennicza targów (2011):   netto 74 327 m2, brutto  150.000 m2 *
Liczba wystawców (firm) 2011:  10.434 ze 166 krajów/regionów i z Hiszpanii. *
Liczba odwiedzających (2011): 209.260 z czego 62.446 to profesjonaliści. *
Charakter targów: promocyjno-handlowy.
* dane od organizatorów

Magdalena Kuczyńska

Biuro Prasowe