Portal Miasta Gdańska
PL | EN | DE

Zwrot towaru w sklepie stacjonarnym

A
A

Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży (zwrotu) towaru niewadliwego, przysługuje konsumentowi w przypadku umów zawieranych na odległość (np. przez internet) lub poza lokalem przedsiębiorstwa (np. na prezentacji), na zasadach określonych w ustawie z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta.

W przypadku zakupów, dokonywanych w sklepach stacjonarnych, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru, który nie jest wadliwy (tylko kupujący np. rozmyślił się, zakupiona rzecz mu nie odpowiada, czy też okazała się nietrafionym prezentem). Jeżeli to umożliwia, jest to jego wewnętrzna praktyka handlowa i ma wówczas prawo ustalić zasady tych zwrotów. Może zatem określić termin, w jakim dokonanie zwrotu jest możliwe, a także formę – np. poprzez zwrot zapłaconej ceny na kartę podarunkową, albo wymianę na inny towar z jego asortymentu.

Jeżeli przedsiębiorca oferuje możliwość zwrotu towaru, zwykle zamieszcza taką informację o tym w widocznym miejscu przy kasie, ale w razie jakichkolwiek wątpliwości, przed dokonaniem zakupu, warto upewnić się co do możliwości i zasad ewentualnego zwrotu.