PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Logo Unii Europejskiej

Kultura spotyka biznes – nowy projekt Obserwatorium Kultury IKM

Kultura spotyka biznes – nowy projekt Obserwatorium Kultury IKM
Warsztaty, konsultacje i spotkania dyskusyjne – czas na wymianę inspiracji i wiedzy pomiędzy przedsiębiorcami i artystami. „Kultura spotyka biznes” to nowy projekt Obserwatorium Kultury przy Instytucie Kultury Miejskiej. Czy sposoby pracy artystów mogą inspirować przedsiębiorców? Jakie biznesowe umiejętności przydadzą się twórcom? Odpowiedzi na ten pytania szukać będą uczestnicy i uczestniczki projektu. Projekt rozpocznie się w maju, od konsultacji na temat tworzenia wizerunku i alternatywnych źródeł finans
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

– Ekonomiści kultury od wielu lat podkreślają znaczenie relacji między kulturą a gospodarką. Jednak bezpośrednie relacje między biznesem a kulturą wymagają rozwinięcia. Chcemy w tym pomóc tworząc warunki do spotkania i współpracy artystów i przedsiębiorców - mówi Natalia Brylowska, koordynatorka projektu.

– Doświadczenie interwencji artystycznych w organizacjach biznesowych np. w krajach skandynawskich pokazuje, jak wiele wartości mogą one wnieść do funkcjonowania przedsiębiorstwa, ucząc, tak ważnych w szybko rozwijającej się gospodarce kreatywnej, elastyczności, adaptacyjności i emotywności. Innowacyjność w gospodarce jest uzależniona od otwartości na inne spojrzenia na świat i umiejętności uważnej obserwacji współczesnej rzeczywistości. Właśnie takich umiejętności menedżerowie, profesjonaliści branż kreatywnych, mogą uczyć się od artystów – podkreśla Brylowska.

Projekt „Kultura spotyka biznes” otrzymał dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Rozwój sektorów kreatywnych”. Jest to pierwsza edycja programu. Projekt Instytutu Kultury Miejskiej znalazł się wśród osiemdziesięciu ośmiu zwycięskich projektów z całej Polski. „Kultura spotyka biznes” jest realizowany w partnerstwie z Olivia Business Centre i Inkubatorem Przedsiębiorczości Starter.

Warsztaty w IKM to okazja do zdobycia informacji od praktyków

W maju rozpoczną się indywidualne konsultacje dla artystów, w czasie których twórcy będą mogli porozmawiać o alternatywnych źródłach finansowania i nawiązywaniu kontaktów oraz tworzeniu wizerunku. Konsultacje „Jeśli nie grant, to co?” (17 maja) poprowadzi Karol Król, niezależny ekspert w obszarze innowacji na rynku kapitałowym, autor książki „Crowdfunding. Od pomysłu do biznesu, dzięki społeczności”. Na pytanie „Jak być widocznym w świecie sztuki i nie tylko?” (25 maja) odpowie Justyna Kozioł, ekspertka w obszarze media i public relations, która specjalizuje się w doradztwie dla przedsiębiorczych kobiet. - Miejsca na spotkania rozeszły się w kilka chwil po opublikowaniu informacji w internecie. Tak duże zainteresowanie środowiska artystycznego pokazuje nam, że warto rozwijać projekt – komentuje Natalia Brylowska.

Ciąg dalszy konsultacji odbędzie się w czerwcu. O planowaniu biznesowym opowie Izabela Kielusiak, która zajmuje wdrażaniem innowacyjnych produktów i usług oraz prowadzi warsztaty z myślenia projektowego. Porad prawnych udzieli Natalia Mielszyk, specjalistka ds. polityk publicznych w Centrum Cyfrowym.

Zapisy na kolejne konsultacje rozpoczną się 25 maja, informacje będą dostępne na Facebooku Obserwatorium Kultury: www.facebook.com/ObserwatoriumKultury/.

Wrzesień to czas artystycznych warsztatów dla przedsiębiorców. W programie znajdą się warsztaty teatralne, rzeźbiarskie, dźwiękowe i graficzne, a poprowadzą je, między innymi, Rita Jankowska, Agata Makos, Marta Kalarus i Krzysztof Topolski. Cykl warsztatów podsumuje spotkanie dyskusyjne. Jesienią odbędzie się także panel, którego motywem przewodnim będzie krytyczne spojrzenie na rolę przemysłów kreatywnych w rozwoju miasta.

Marta BednarskaInstytut Kultury Miejskiej
Marta Bednarska - najnowsze