PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Logo Unii Europejskiej

Już 35 tys. wniosków złożone!

Już 35 tys. wniosków złożone!
1 sierpnia Gdańskie Centrum Świadczeń rozpoczęło akcję przyjmowania wniosków papierowych o świadczenia 500+, „Dobry start” (300+), zasiłki rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Efekt? Ponad 2,5 tysiąca osób obsłużonych przez pracowników punktów przyjmowania wniosków, blisko 4,5 tysiąca przyjętych tradycyjnych wniosków o świadczenia oraz prawie 3 tysiące osób, które skorzystały z usług punktu informacyjnego.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Przypomnijmy, że Gdańskie Centrum Świadczeń przyjmuje wnioski internetowe o świadczenia od 1 lipca 2018 roku. Forma on-line okazała się prostym i jednocześnie gwarantującym oszczędność czasu sposobem złożenia wniosku. Zalety wynikające z możliwości złożenia wniosku internetowego zostały dostrzeżone przez mieszkanki i mieszkańców Gdańska, dzięki czemu od początku lipca do Centrum wpłynęło ponad 30 tysięcy wniosków elektronicznych.

Natomiast z początkiem sierpnia Gdańskie Centrum Świadczeń uruchomiło 8 punktów przyjmowania wniosków, rozlokowanych w różnych dzielnicach Gdańska. W punktach tych przyjmowane są wnioski o świadczenie 500+, świadczenie „Dobry start”, świadczenia rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Dzięki takiemu rozwiązaniu zainteresowane osoby podczas jednej wizyty w punkcie obsługi mogły złożyć wnioski o różne świadczenia.

Wśród punktów przyjmowania wniosków największą popularnością cieszy się stały punkt obsługi, mieszczący się przy ul. 3 Maja 9. W ciągu pierwszych sześciu dni sierpnia mieszkanki i mieszkańcy Gdańska złożyli w tym punkcie 3 tysiące wniosków o świadczenia. Duża ilość osób odwiedzających ten punkt składała jednocześnie wnioski o różne świadczenia, co w momentach największej kumulacji ilości interesantów powodowało konieczność dłuższego oczekiwania na załatwienie sprawy. 
Natomiast dużo spokojniej było w siedmiu tymczasowych punktach przyjmowania wniosków, w których obsługa realizowana była praktycznie na bieżąco.

W przypadku tych punktów, zdecydowanie największym „wzięciem” cieszy się punkt funkcjonujący w Szkole Podstawowej Nr 8 przy ul. Dragana 22, w którym złożono 360 wniosków. Drugim w rankingu popularności jest punkt w Klubie Osiedlowym „Piastuś” przy ul. Piastowskiej 98A, do którego wpłynęło 348 wniosków.

Pracownicy Gdańskiego Centrum Świadczeń gorąco zachęcają do złożenia wniosku w tymczasowym punkcie przyjmowania wniosków. Skorzystanie z lokalnego punktu obsługi łączy się z wieloma zaletami, wśród których można wymienić profesjonalną obsługę, bliskość miejsca zamieszkania lub pracy, a przede wszystkim oszczędność czasu.

Złóż wniosek przez internet!
Podobnie jak w ubiegłym roku, Gdańszczanki i Gdańszczanie mają możliwość złożenia wniosków w formie elektronicznej, m. in. za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia. Dodatkowo, w przypadku świadczeń 500+ i „Dobry start”, wnioski można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Taką usługę oferuje większość banków.
– Zachęcamy wszystkich do skorzystania z możliwości złożenia wniosku on-line – mówi Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki społecznej. – Forma elektroniczna to prosty i jednocześnie gwarantujący oszczędność czasu sposób na złożenie wniosku.
W ubiegłym roku skorzystało z niej około 50% gdańszczanek i gdańszczan ubiegających się o świadczenie 500+. Osoby zainteresowane mogą złożyć wniosek w dogodnym momencie, bez konieczności wychodzenia z domu. – dodaje.

Umów się telefonicznie na złożenie wniosku!
Przypominamy, że osoby chcące złożyć wniosek o świadczenia w punkcie obsługi, mieszczącym się przy ul. 3 Maja 9, mają możliwość telefonicznej rezerwacji wizyty. Aby umówić się na konkretny termin złożenia wniosku wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 513 902 853. Po dokonaniu rejestracji osoba umawiająca się otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem terminu i godziny oraz krótką instrukcję postępowania po przyjściu do punktu obsługi.

Gdzie składać wnioski o świadczenia?
OSOBIŚCIE

  • Gdańskie Centrum Świadczeń
    3 Maja 9
    w sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 17:00
    w wybrane soboty: 25.08.2018 r. i 29.09.2018 r. w godz. 8:00-14:00,
    od października w stałych dniach i godzinach pracy
  • SP Nr 8 – Filia, ul. Dragana 22
    w sierpniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00,
    we wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 13:00-18:00
  • Klub Osiedlowy „Piastuś”, ul. Piastowska 98 A
    w sierpniu i wrześniu

    w poniedziałek i czwartek w godz. 11:00-17:00
    we wtorek, środę i piątek w godz. 9:00-15:00
  • ZSO Nr 2 ul. Wodnika 57
    w sierpniu i wrześniu

    od poniedziałku do piątku w godz.11:00-17:00
  • SP Nr 39 ul. Obywatelska 1
    w sierpniu i wrześniu

    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00
  • SP Nr 16, ul. Ubocze 3
    w sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00
  • SP Nr 61, ul. Sienna 26
    w
    sierpniu i wrześniu
    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00
  • Pozytywna Szkoła Podstawowa, ul. Azaliowa 18
    w sierpniu i wrześniu

    od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00

Gdzie można znaleźć więcej informacji?
Szczegółowe informacje dot. poszczególnych świadczeń dostępne są na stronie internetowej Gdańskiego Centrum Świadczeń www.gcs.gda.pl.
Ewentualne pytania można kierować do pracowników:

  • Gdańskiego Centrum Kontaktu (w zakresie świadczenia 500+ oraz świadczenia „Dobry start”), tel. 58 52 44 500, 58 764 00 00, e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
  • Punktu Informacyjnego Gdańskiego Centrum Świadczeń, mieszczącego się przy ul. 3 Maja 9. Z pracownikami punktu można skontaktować się również dzwoniąc pod numer telefonu 58 326 79 89, lub pisząc na adres info@gcs.gda.pl.

 

Arkadiusz KulewiczGdańskie Centrum Świadczeń