Szanowni Państwo!
Urząd Miejski w Gdańsku pracuje. Wszystkie zadania są realizowane.
Z uwagi na bezpieczeństwo pewnym ograniczeniom podlega bezpośrednia obsługa klienta.
Zalecamy kontakt elektroniczny. W przypadku kiedy wizyta osobista jest niezbędna, przypominamy o konieczności umówienia się na wizytę:
Informacja w języku angielskim: informacja w języku angielskim (1.04 MB)
Informacja w języku rosyjskim: informacja w języku rosyjskim (1.05 MB)
REZERWACJA WIZYT przez Portal informacyjny www.gdansk.pl
▪ pisma zwykłe, skargi i wnioski / e-mail: umg@gdansk.gda.pl
▪ pisma/wnioski wymagające podpisu / Platforma ePUAP
▪ Chcąc uzyskać informację (jak załatwić sprawę) skontaktuj się z Gdańskim Centrum Kontaktu (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu) / e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl, zgłoś sprawę do Gdańskiego Centrum Kontaktu, tel. (58) 524 45 00.
▪ We wszystkich sprawach merytorycznych związanych z pracą wydziałów i biur Urzędu Miejskiego prosimy nawiązywać kontakt telefoniczny lub mailowy / książka adresowa Urzędu Miejskiego w Gdańsku
▪ Wgląd do tablic ogłoszeń udostępnionych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku możliwy jest po wcześniejszym umówieniu - tel. (58) 323 60 19 lub 20 albo poprzez adres: wso@gdansk.gda.pl
Opłaty, w tym podatek od nieruchomości, można dokonywać online za pośrednictwem strony internetowej Płatności online Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz przez bankowość elektroniczną. Ponadto podatek od nieruchomości można wpłacać bez prowizji w kilkunastu placówkach banku PEKAO rozlokowanych na terenie miasta.
Od 1 stycznia 2021 r. powraca termin 30 dni na rejestrację pojazdu sprowadzonego z terytorium UE oraz zawiadomienie o nabyciu i zbyciu pojazdu zarejestrowanego w kraju. Zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu można przesłać drogą pocztową lub poprzez platformę EPUAP.
W przypadku, gdy ważność:
– upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ważność tych dokumentów, uprawnień i wpisu ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego, w przypadku, gdy nie zostanie ogłoszony stan epidemii albo stanu epidemii. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2.
dokonana na podstawie art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110, 284 i 568), oraz wydane podczas tej rejestracji pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice rejestracyjne, zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Czasowa rejestracja pojazdu, o której mowa powyżej, zachowuje ważność w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jeżeli pojazd posiada ważne badania techniczne. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2.
Wszystkie zadania realizowane są drogą korespondencyjną. Informacje udzielane są telefonicznie lub mailowo (sekretariat tel: (58) 768 82 00, wosr@gdansk.gda.pl).
Obsługa bezpośrednia klienta po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu z pracownikiem merytorycznym - kontakt za pośrednictwem sekretariatu lub bezpośrednio z pracownikiem merytorycznym (numery dostępne na stronie internetowej oraz na drzwiach siedziby wydziału przy ul. Piekarniczej 16).
Zalecamy kontakt telefoniczny, 58 323 61 42 lub korespondencyjny (pocztą tradycyjną lub elektroniczną usc@gdansk.gda.pl, Platforma ePUAP), w zakresie:
Rejestracja zgonów – Nowy Ratusz ul. Wały Jagiellońskie 1, 80-853 Gdańsk - od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu - wejście od parkingu. Kontakt w sprawie rejestracji zgonu - e-mail: grzegorz.graefling@gdansk.gda.pl lub tel. 58 323 70 03.
Rejestracja urodzeń – na podstawie elektronicznego zgłoszenia urodzenia (Serwis Rzeczypospolitej Polskiej). Odbiór dokumentów: w wersji elektronicznej na skrzynkę ePUAP lub listem poleconym na adres korespondencyjny lub osobiście, po uzyskaniu informacji z Urzędu Stanu Cywilnego: tel. 58 323 60 32, 58 323 60 33, 58 323 65 11.
Powrót do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa (po rozwodzie), po umówieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 58 323 65 41.
Wpisy zagranicznych aktów stanu cywilnego drogą korespondencyjną lub po umówieniu terminu wizyty: tel. 58 323 65 00.
Złożenie wniosku oraz odbiór odpisu aktu stanu cywilnego: 58 323 6137, 58 323 6138, 58 323 6139. Rezerwacja internetowa przez Portal informacyjny www.gdansk.pllub telefoniczna 58 52 44 500.
Wydanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego i ustalenie terminu ślubu odbywa się w Urzędzie Stanu Cywilnego po wcześniejszym umówieniu terminu wizyty: tel. 58 323 61 52, 58 323 61 51, 58 323 65 05 lub e-mail: usc@gdansk.gda.pl
Zmiana w liczbie gości na uroczystościach ślubnych w Nowym Ratuszu:
Uroczystości ślubne od 24 października 2020 r. odbywają się wyłącznie w obecności Pary Młodej, świadków i kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa zarówno na terenie otwartym jak i w pomieszczeniach budynku.
Rezerwacja wizyty przez Portal informacyjny www.gdansk.pl
Zaświadczenia wydawane są po uiszczenia należnej z tego tytułu opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Opłatę należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego: 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935, a dowód wpłaty dołączyć do wniosku. Szczegóły oraz wymagane dokumenty w procedurze urzędowej Zaświadczenie z ewidencji ludności zawierające odpis danych wnioskodawcy.
Deklaracje, pisma oraz korespondencja w sprawie podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych realizowane są za pośrednictwem poczty lub platformy ePUAP,
Wnioski i korespondencja w sprawie opłaty skarbowej realizowane są za pośrednictwem poczty lub platformy ePUAP.
Czynności, które wymagają osobistego stawienia, w tym zapoznanie się z materiałem dowodowym, realizowane są po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty:
We wszelkich sprawach dotyczących podatku od nieruchomości, w szczególności prawidłowego wypełnienia druków IN-1, ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3, zalecany jest kontakt elektroniczny za pośrednictwem maila wbmp@gdansk.gda.pl lub kontakt telefoniczny pod numerem telefonu:
Obsługa bezpośrednia podatników odbywa się na Sali Obsługi Mieszkańców, ul. Nowe Ogrody 8/12, parter, stanowisko 11, po wcześniejszym internetowym zarezerwowaniu wizyty za pośrednictwem strony https://www.gdansk.pl/rezerwacja lub pod numerem telefonu 58 52 44 500.
WYDZIAŁ FINANSOWY
Referat Dochodów Podatkowych:
Referat Dochodów Budżetowych:
Obsługa w Biurze Obsługi Klienta Systemu Gospodarki Odpadami Komunalnymi przy ul. Partyzantów 36D wyłącznie po umówieniu pod nr telefonu: (58) 731 64 64.
Uwaga! Wypełnioną deklaracje lub inne dokumenty można zostawić we wrzutni znajdującej się przy drzwiach budynku przy ul. Partyzantów 36A.
Worki na odpady komunalne wydawane będą przy drzwiach przez pracownika urzędu.
Referat Lokalowy (ul. Partyzantów 74B) przyjmuje Klientów wyłącznie po umówieniu pod nr tel.: (58) 323 69 09 lub bezpośrednio przez stronę internetową przez Portal informacyjny www.gdansk.pl
Uprzejmie prosimy nie dostarczać, bez wezwania, żadnych dokumentów osobiście do Referatu Lokalowego. Wnioski i wszelkie dokumenty należy przekazywać pocztą na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Gospodarki Komunalnej, 80-803 Gdańsk, ul. Nowe Ogrody 8/12 lub do wrzutni usytuowanej w budynku przy ul. Nowe Ogrody 8/12.
Referat Handlu, przy ul. Kartuskiej 5, na bieżąco proceduje m.in. usługi:
i przyjmuje Klientów wyłącznie po umówieniu pod nr tel.: (58) 526 80 90.
Opłaty z tytułu jednorazowej opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności czy opłatę za użytkowanie wieczyste, można dokonywać online za pośrednictwem strony internetowej Płatności online Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz przez bankowość elektroniczną. Ponadto wpłacać można bez prowizji w kilkunastu placówkach banku PEKAO rozlokowanych na terenie miasta.
Kontakt telefoniczny pod nr (58) 323 63 79, (58) 323 63 93 - sekretariat lub na adres mailowy ws@gdansk.gda.pl, złożenie korespondencji oraz obsługa bezpośrednia na Sali Obsługi Mieszkańców, ul. Nowe Ogrody 8/12, parter, stanowisko 12
Wszelkie procedury Wydziału Skarbu można znaleźć na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku
Wizyty klientów po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym:
Profil zaufany można założyć:
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
tel. informacja / Gdańskie Centrum Kontaktu: +48 58 52 44 500
fax: +48 58 302 39 41
NIP 583-00-11-969
Regon (Urzędu Miejskiego) - 000598463
Regon (Miasta Gdańska) - 191675570
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
adres www: www.gdansk.pl
adres BIP www: www.bip.gdansk.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza
Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP
Do pobrania: Adresy elektronicznych skrzynek podawczych ePUAP jednostek organizacyjnych Miasta Gdańska (21.51 KB)
Urząd Miejski w Gdańsku pracuje w dniach i godzinach zgodnie z zarządzeniem Nr 331/17 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 1 marca 2017 r. w sprawie ustalenia godzin przyjęć Klientów przez pracowników Urzędu Miejskiego w Gdańsku:
Dzień tygodnia | Godziny pracy |
---|---|
poniedziałek | 8.00 - 16.00 |
wtorek | 8.00 - 16.00 |
środa | 8.00 - 17.00 |
czwartek | 8.00 - 16.00 |
piątek | 8.00 - 15.00 |
Wyjątki:
W czwartki w godzinach od 9.00 do 14.00 nie przyjmują Klientów pracownicy:
Ponadto Wydział Urbanistyki i Architektury oraz Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków nie przyjmuje interesantów we wtorki.
Dodatkowo w czwartki nie przyjmują interesantów wyznaczeni pracownicy Referatu Bezprzetargowej Sprzedaży Lokali i Gruntów Wydziału Skarbu oraz Referatu Zasobów Geodezyjnych Wydziału Geodezji w zakresie obsługi jednostek wykonawstwa geodezyjnego, a także Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.
Powyższe wyłączenia nie dotyczą sekretariatów wydziałów, kierowników referatów oraz dyrektorów wydziałów i ich zastępców.
Pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej Referatu Logistyki Systemu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi oraz Referatu Wymiaru Opłat za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi, przy ul. Partyzantów 36, pracują od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00. Dodatkowo w środy wyznaczone zostały dyżury pracowników obsługi klienta oraz Wymiaru Opłat w godzinach od 15.00 do 16.30.
Miejski Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów:
Dzień tygodnia | Godziny pracy |
---|---|
poniedziałek | 8.00 - 16.00 |
wtorek | nie przyjmuje |
środa | 10.00 - 17.00 |
czwartek | 8.00 - 16.00 |
piątek | nie przyjmuje |
Biuro Rzeczy Znalezionych znajduje się w siedzibie URZĘDU MIEJSKIEGO w GDAŃSKU
e-mail: brz@gdansk.gda.pl
INFORMACJE BIURA RZECZY ZNALEZIONYCH
WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
ul. Wyspiańskiego 9A, p. 119
poniedziałek – czwartek w godz. 8.00 – 16.00
piątek w godz. 8.00 – 15.00
tel. +48 58 778 60 30; tel. kom. 798 122 027