Awaria Przepompowni Ścieków Ołowianka została usunięta. Informujemy, że nie ma już konieczności minimalizowania użycia bieżącej wody przez mieszkańców. Dziękujemy mieszkańcom, którzy zareagowali na nasz apel.
Jeśli na skutek awarii piwnice i nieruchomości zostały podtopione apelujemy o kontakt:
994 – w przypadku zgłoszenia podtopienia (alarmowy numer Saur Neptun Gdańsk)
Z biurem Obsługi Klienta SNG w przypadku zgłoszenia szkód:
Tel. 58 301-30-91 albo 58 325-27-00 lub mailowo: info@sng.com.pl
Mieszkańcy, w tym szczególnie osoby starsze i niepełnosprawne, potrzebujące pomocy w usuwaniu skutków awarii proszone są o kontakt z:
Gdańskim Centrum Kontaktu pod nr tel.: 58 52-44-500 (czynny przez całą dobę) lub e-mail: gck@gdansk.gda.pl
Mieszkańcy korzystający z mienia komunalnego w przypadku konieczności zgłoszenia awarii i lub potrzeby pomocy w usuwaniu skutków podtopień proszone są o kontakt:
Biurem Obsługi Mieszkańców Nr 2
Tel. 58 301 45 53
lub numer alarmowy czynny w weekendy całą dobę: 693 957 527 lub 519 540 263
Na Dolnym Mieście zostały podstawione kontenery, do których będzie można wyrzucać zniszczone mienie. Zlokalizowane są przy adresach:
- Chłodna 6
- Łąkowa 32-33
- Sempołowskiej 1A, B 2A
- Sempołowskiej 5
- Szuwary 3A + 3B
- Wróbla 1/10B 1/10C
- Chłodna 9
- Łąkowa 28
- Kurza 9
Ponadto Pomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, w związku z awaryjnym zrzutem ścieków do rzeki Motławy w Gdańsku informuje, iż w dniu 16.05.2018 r., w godzinach porannych, pobrane zostały próbki wody z Zatoki Gdańskiej (Westerplatte, Stogi plaża - wejście 26 i Brzeźno – Dom Zdrojowy wejście 41). Jakość wody w badanym zakresie, tj. obecności Escherichia coli oraz bakterii z grupy Enterokoków, odpowiada wymaganiom sanitarnym rekomendowanym dla wody w kąpieliskach.
Jakość wody Zatoki Gdańskiej w całym Trójmieście jest nadal monitorowana. Pomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny nadal ostrzega przed kąpielą w wodach całej Zatoki Gdańskiej.