W tym roku, po raz drugi Gdańsk występować będzie na targach wraz z innymi pomorskimi miastami pod wspólną marką Invest in Pomerania.
Miasto Gdańsk zaprezentuje przede wszystkim projekty, które chciałoby rozwijać w partnerstwie publiczno-prywatnym. Wśród nich m.in. projekt komercjalizacji terenów przy Stadionie Energa Gdańsk „Nautilius Gdańsk” – wielofunkcyjny kompleks rekreacyjno – rozrywkowy, którego jednym z elementów będzie oceanarium; koncepcja Airport City – obejmuje przede wszystkim kolejny etap rozbudowy terminalu lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku i inwestycje w tereny przylotniskowe; komercjalizacja terenów Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego - około 70 ha gruntów położonych blisko Portu Gdańsk, a także: rewitalizacja Nowego Portu oraz terenów położonych w okolicy ulicy Dyrekcyjnej i Partyzantów (nieruchomości GZNK).
Powierzchnia stoiska Invest in Pomerania na targach w Cannes to 61 m.kw. na którym obok Gdańska pojawią się również Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański oraz Rumia. Materiały promocyjne na targi udostępnili też deweloperzy prywatni realizujący swoje inwestycje w obrębie Pomorza – Olivia Business Centre, Doraco, Semeco, Vastint.
- Nasze województwo staje się coraz bardziej rozpoznawalne na arenie międzynarodowej. Dzięki coraz szerszej ofercie lokalnych partnerów, łączeniu sił i budowaniu przez nich wspólnej oferty stajemy się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla inwestorów z każdej branży – komentuje Piotr Ciechowicz Wiceprezes ARP.
W bieżącym roku targi MIPIM trwają od 13 do 16 marca, zajmują 20 tys. m kw. powierzchni wystawienniczej, 3.100 wystawców reprezentujących 100 krajów, 24,5 tys. uczestników, 550 akredytowanych dziennikarzy, 3.800 tys. członków zarządów i prezesów firm, ok. 5 tys. inwestorów oraz 360 prelegentów biorących udział w 100 panelach konferencyjnych podczas imprezy targowej.