PORTAL MIASTA GDAŃSKA
PL | EN | DE

Transmisje sportowe TV z Gdańska: miliony przed telewizorami

5,2 mln telewidzów w Europie obejrzało 27 lipca transmisję w stacji Eurosport pierwszych zawodów o mistrzostwo Europy na żużlu. Ponad 4 mln osób przyciągnęła 30 lipca transmisja w TVP1 meczu Lechia Gdańsk – FC Barcelona.

A
A

5,2 mln telewidzów w Europie obejrzało 27 lipca transmisję w stacji Eurosport pierwszych zawodów o mistrzostwo Europy na żużlu. Ponad 4 mln osób przyciągnęła 30 lipca transmisja w TVP1 meczu Lechia Gdańsk – FC Barcelona.

Eurosport transmisję z Gdańska przekazywał do 71 krajów. Zasięg transmisji w Europie wyniósł 5,2 mln widzów, z czego 822 tys. w Polsce. Średnia oglądalność na poziomie europejskim wyniosła 970 tys. widzów. W Polsce było to 230 tys. widzów, co jest najlepszym tegorocznym wynikiem oglądalności, jeśli chodzi o transmisje żużlowe w płatnych kanałach telewizyjnych. W szczytowym momencie relację śledziło w naszym kraju 366 tys. kibiców. Rozstrzygające biegi najlepszych żużlowców kontynentu obejrzało średnio ponad 1,5 miliona widzów w Europie.

 – Stale rosnąca widownia żużlowych imprez transmitowanych w Eurosporcie potwierdza, że ta dyscyplina ma wciąż ogromny potencjał, nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach, do których dociera nasz kanał – mówi Adam Widomski, redaktor naczelny Eurosport Polska. – Podczas relacji z zawodów w Gdańsku po raz pierwszy prezentowaliśmy zdjęcia z kamer Go Pro umieszczonych na kaskach zawodników. Widzowie mogli poczuć się, jakby znaleźli się w samym środku akcji na torze.

 – Realizowane z rozmachem transmisje ze sportowych imprez klasy mistrzowskiej mogą być doskonałym narzędziem dla promocji miast i regionów, czego klasycznym już przykładem jest kolarski wyścig Tour de France – mówi Radek Jaworski, dyrektor Działu Komunikacji Eurosport Polska. – Dzięki globalnemu zasięgowi Eurosport dociera do 131 milionów gospodarstw domowych w Europie. Jest to zasięg nieporównywalny z żadnym innym kanałem sportowym.

Eurosport nie dysponuje jeszcze wynikami oglądalności z krajów Azji i Pacyfiku, gdzie zawody również były transmitowane.

Spotkanie Lechia - FC Barcelona rozegrane na PGE Arenie w Gdańsku przyciągnęło przed ekrany ponad 4 miliony widzów Telewizji Polskiej. Średnia oglądalność dla Jedynki wyniosła dokładnie 4,039 mln osób przy udziałach wynoszących 30 proc. Oznacza to, że prawie co trzeci Polak, który miał wtedy włączony telewizor, oglądał mecz. Największa widownia (4,515 mln o godz. 22.39) przypadła w momencie, gdy na boisko wchodził Brazylijczyk Neymar. To był debiut nowej gwiazdy Barcelony.

Mecz transmitowano również w TVP Sport. Średnia oglądalność wyniosła 274 tys. widzów przy udziałach w wysokości 2,03 proc. (najwyższy moment oglądalności - 421 tys. o godz. 21.10).

• Wszystkie dane wg Nielsen Audience Measurement.

k.g.