PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Nowe niskopodłogowe tramwaje dla Gdańska

Nowe niskopodłogowe tramwaje dla Gdańska
Za 21,5 mln zł Gdańsk zakupi trzy niskopodłogowe tramwaje kanadyjskiej firmy Bombardier. Stanie się tak dzięki funduszom pozyskanym z Unii Europejskiej w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Za 21,5 mln zł Gdańsk zakupi trzy niskopodłogowe tramwaje kanadyjskiej firmy Bombardier. Stanie się tak dzięki funduszom pozyskanym z Unii Europejskiej w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.

Lech Bądkowski


Lech Bądkowski


Realizowany kosztem 196 mln zł GPKM przewiduje również remont gdańskich torowisk i budowę zupełnie nowej linii tramwajowej na Chełm. Właśnie tą trasę obsługiwać będą nowe tramwaje Bombardier Flexity Classic NGT6-2GD.

 

- Pojazdy, które obecnie posiadamy nie będą mogły jeździć na Chełm. Powodem są zbyt słabe jednostki napędowych, które mogą nie poradzić sobie z pokonaniem wzniesienia prowadzącego do południowych dzielnic Gdańska. Nowe tramwaje zapewnią ponadto doskonały komfort podróżowania. Wyposażone w klimatyzację i ?niską podłogę? dowiozą pasażerów z Chełmu do centrum miasta w około 6 - 7 minut - wyjaśnił prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej Jerzy Zgliczyński.

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z.o.o. w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej zakupi trzy zestawy tramwajowe. Przetarg na dostawę niskopodłogowych pojazdów szynowych wygrało konsorcjum trzech firm Bombardier Transportation Germany GmbH, Vossloh Kiepe GmbH, Solaris Bus Coach SA.

Pojazdy, które pojawią się w Gdańsku pod koniec 2007 r. Warto dodać, że Bombardier Transportation wykonał już podobne składy tramwajowe dla Krakowa i kilku miast niemieckich.

Dane techniczne
Długość 26 m
Szerokość 2,4 m
Rozstaw osi 9040/1800 mm
Wysokość podłogi 360/560 mm
Udział niskiej podłogi 65 %
Wysokość wejścia 290 mm
Ilość miejsc siedzących 78 + 4 składane
Ilość miejsc stojących 100
Ilość drzwi 5
Szerokość drzwi 1200 mm
Ciężar pojazdu 30 000 kg
Napęd 4 silniki asynchroniczne prądu trójfazowego z własnym chłodzeniem o mocy 125 kW każdy
Hamulce 4 elektryczne hamulce akumulatorowe (hydrauliczne) sprężynowe oraz 4 oporniki hamowania, hamulec szynowy 6x60 kN
Wyposażenie wentylacja - 3 dachowe urządzenia nawiewowe, ogrzewanie - 8 urządzeń grzewczych pod siedzeniami


Błażej Słowikowski