- Pierwsza inwestycja zwiększy potencjał przeładunkowy portu, a druga jest kluczowa z punktu widzenia bezpieczeństwa żywnościowego państwa - ocenił Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Kompleksowa przebudowa Nabrzeża Wiślanego będzie kosztować ok. 351 milionów złotych brutto, a zakończenie prac planowane jest na drugi kwartał 2028 roku. Projekt ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych portu, poprawę bezpieczeństwa jego użytkowników i modernizację infrastruktury elektroenergetycznej oraz kolejowo-drogowej. Pozwoli to m.in. na obsługę w Porcie Wewnętrznym nowoczesnych statków o nośności do 100 tysięcy ton i maksymalnym zanurzeniu 10,6 m.
Z kolei rozbudowa infrastruktury dotyczącej przeładunku zboża. Gdański Agro Terminal (GAT) to strategiczna inwestycja rozpisana na lata 2025–2028. Pierwszy etap realizacji Gdańskiego Agro Terminalu obejmie budowę dużego magazynu płaskiego na Nabrzeżu Szczecińskim. Obiekt ma być gotowy do końca 2025 roku i zwiększy możliwości przeładunkowe zboża w Porcie Gdańsk o ok. 500 tysięcy ton.