PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Biuro Rady Miasta Gdańska

Biuro Rady Miasta Gdańska
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Dyrektor: Piotr Spyra

Sekretariat Biura Rady Miasta Gdańska:

Nowy Ratusz ul. Wały Jagiellońskie 1, pokój nr 105
80-853 Gdańsk
Magdalena Garbowska
tel.  +58 323 70 05
fax: +58 305 34 52
e-mail: brm1@gdansk.gda.pl

Sekretariat Przewodniczącego Rady Miasta Gdańska:

Nowy Ratusz ul. Wały Jagiellońskie 1, pokój nr 207
80-853 Gdańsk
Irena Dondziak
tel.  +58 323 70 39
fax: +58 323 70 40
e-mail: irena.dondziak@gdansk.gda.pl


Do zadań Biura Rady Miasta Gdańska należy:

  1. obsługa merytoryczna, organizacyjna oraz biurowa Rady, Komisji Rady i radnych,
  2. prowadzenie:
    • rejestru i zbioru aktów prawnych Rady,
    • rejestrów wniosków i opinii Komisji Rady oraz interpelacji i zapytań radnych,
  3. przekazywanie Prezydentowi do realizacji aktów prawnych Rady, wniosków i opinii Komisji Rady oraz interpelacji i zapytań radnych,
  4. zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu mandatu,
  5. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem przez Radę Honorowego Obywatelstwa Miasta oraz medali osobom szczególnie zasłużonym dla Miasta,
  6. obsługa finansowa Rady,
  7. obsługa organizacyjno-merytoryczna rad i zarządów dzielnic/osiedli Miasta, a w szczególności:
    • prowadzenie rejestrów i zbiorów uchwał,
    • nadzór nad zgodnością uchwał z prawem,
    • kierowanie uchwał do realizacji merytorycznym wydziałom,
    • zapewnienie warunków lokalowych oraz wyposażenia w sprzęt i materiały biurowe,
  8. przygotowywanie wyborów i odwołań ławników sądów powszechnych,
  9. współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów i referendów,
  10. śledzenie programów rządowych oraz procesów legislacyjnych organów władzy ustawodawczej i wykonawczej Rzeczypospolitej Polskiej, związanych z wykonywanymi zadaniami oraz podejmowanie wynikających z nich działań dostosowawczych.