PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Piecki-Migowo
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Piecki-Migowo
Powierzchnia: 4,25 km2
Liczba ludności: 27527 osób
Gęstość zaludnienia: 6477 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Aniołki, Siedlce, Wzgórze Mickiewicza, Suchanino, Piecki-Migowo, Jasień
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy V
tel. 58 322 52 04
ul. Wilanowska 2
Kierownik Referatu – Adam Bieliński
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Komisariat Policji VIII w Gdańsku
tel. 58 321 68 22
ul. Kartuska 245
Komendant komisariatu – mł. insp. Adam Wójciki

www.gdansk.policja.gov.pl
Rada dzielnicy Piecki-Migowo
Skład Rady Dzielnicy
  • Przewodniczący Zarządu Dzielnicy
    Świacki Łukasz

  • Zastępca Przewodniczącego Zarządu Dzielnicy
    Giżewski Grzegorz

  • Członek Zarządu
    Kramek Aneta, Sulewska Katarzyna

  • Przewodniczący Rady Dzielnicy
    Zakrzewski Mateusz

  • Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy
  • Strojny Olga

  • Czaprańska Małgorzata
  • Dominiak Katarzyna
  • Gostomska Halina
  • Kłos Ryszard
  • Kochanowska Beata
  • Kowalewska-Wójcik Aleksandra
  • Kozłowski Janusz
  • Kozłowska Monika
  • Mechowski Kazimierz
  • Nowak Julia
  • Ostapska Ewa
  • Szajder Jadwiga
  • Szczęsna Sara
  • Wilczyński Dariusz
  • Wojnicz Halina
Kontakt

Siedziba 
ul. Jaśkowa Dolina 105 (Przychodnia Morena pok. 220), 80-286 Gdańsk

Telefon
571-324-213

E-mail: 
piecki-migowo@radadzielnicy.gdansk.pl

Portal
www.piecki-migowo.pl

Dyżury telefoniczne
od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-18:00

Będzie bezpieczniej. Nowatorską metodą poprawiają ul. Słowackiego

Będzie bezpieczniej. Nowatorską metodą poprawiają ul. Słowackiego
Dzięki użyciu nowatorskiej metody śrutowania nawierzchni, asfalt na leśnym odcinku ulicy Słowackiego ma mieć lepszą przyczepność - co oznacza poprawę bezpieczeństwa jazdy samochodem czy motocyklem. Miasto zdecydowało się na to, ponieważ napływały liczne sygnały o wypadkach. Roboty już się zaczęły: w nocy z wtorku na środę (8/9 sierpnia) i potrwają do soboty, 12 sierpnia.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Efekt widoczny już na pierwszy rzut oka. Wystarczy przesunąć po nawierzchni butem, by przekonać się, że pas po lewej jest bardziej przyczepny niż pas po prawej

Chodzi o leśny odcinek o długości dwóch kilometrów w kierunku Wrzeszcza. Dlaczego tam? Bo to bardzo kręty odcinek - między IKEĄ a rondem de la Salle - na którym dochodziło do dużej liczby wypadków. 16 czerwca w zginęła tam 22-letnia kobieta w ciąży. Jej auto najpierw uderzyło w barierkę, potem dachowało i wpadło do rowu.

W ubiegłym roku w tym miejscu doszło do ponad 300 wypadków i kolizji! Winna jest zazwyczaj brawura i nadmierna prędkość. Ale miasto zdecydowało, że pomóc może też lepsza chropowatość, szorstkość nawierzchni.

Roboty wykonywane są w godz. 19 - 5 rano z wyłączeniem jednego z dwóch pasów ruchu. Prace mają poprawić przyczepność, a co za tym idzie, bezpieczeństwo na tym odcinku.

Ta technologia jest po raz pierwszy testowana w Gdańsku.

Jak tłumaczy Magdalena Kilian, rzecznik Zakładu Dróg i Zieleni, polega to na zwiększeniu szorstkości (przyczepności) nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro - i mikrostrukturę.

W uproszczeniu można powiedzieć, że nawierzchnia jezdni na tym odcinku Słowackiego będzie trochę przypominała papier ścierny.

Śrutowanie jest realizowane za pomocą samobieżnego urządzenia wraz ze zintegrowanym układem odsysania i pakowania urobku po śrutowaniu. Proces suwania śrutu z nawierzchni wspomaga pracownik, który idzie za samochodem prowadząc dwukołowy wózek z silnym magnesem, przyciągającym resztki stalowych drobinek.

Urządzenie do śrutowania zamontowane jest przy przednim zderzaku ciężarówki. Na Słowackiego pracują dwa takie samochody

Po zakończeniu robót specjalne urządzenie sprawdzi jakość wykonanych prac.

Technologia ta nie była dotąd stosowana przez GZDiZ. Prace wykona firma Maycon Poland Sp. z o.o. Koszt wyniesie 240 tysięcy złotych.

Śrutowanie stosowano już m.in. w Grecji, Niemczech, Holandii i Czechach. W Polsce po raz pierwszy wykorzystano je w okolicach Olsztyna w 2015 roku na drogach krajowych nr 51 i 57. 

Jak pisała wtedy olsztyńska Gazeta Wyborcza "zabieg nie wydaje się zbyt skomplikowany, choć wymaga użycia specjalistycznego sprzętu. Maszyna śrutująca to nic innego jak samochód ciężarowy, wyposażony z przodu w urządzenie, które pod wysokim ciśnieniem wyrzuca tysiące bardzo drobnych stalowych kulek. - Uderzając z dużą siłą w nawierzchnię, wybijają z niej wszystkie miękkie elementy i zmieniają strukturę asfaltu - tłumaczył Krzysztof Zalewa z firmy Maycon. - To samo urządzenie jednocześnie odsysa cały urobek wraz ze śrutem, sprawiając, że jezdnia pozostaje czysta i szorstka ponad przewidziany standard".

Po zakończeniu prac gołym okiem ma być widać, że nawierzchnia nie dość, że wygląda jak nowa, to na dodatek jest bardzo szorstka.

Uwaga! W przypadku opadów deszczu, które uniemożliwiają prowadzenie prac, ich czas może ulec wydłużeniu.

oprac. SŁwww.gdansk.plredakcja@gdansk.pl