W związku z realizacją III etapu projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest budowa kompleksowego systemu edukacyjnego wspomagającego zarządzanie oświatą w Gminie Miasto Gdańsk pn. „Gdańska Platforma Edukacyjna” w grudniu 2012 roku zrealizowane zostały następujące zadania:
- Instalacja:
- systemu finansowo-księgowego
- systemu kadrowego
- systemu płacowego
- systemu zarządzania informacją o uczniu
- platformy edukacyjnej z zasobami multimedialnymi
- portalu edukacyjnego Gdańskiej Platformy Edukacyjnej
- multimedialnych zasobów edukacyjnych
- portalu oświatowego
- systemu BIP placówek
- Instruktaże użytkowników
- systemu budżetowego
- systemu finansowo-księgowego
- systemu kadrowego
- systemu płacowego
- Prace uruchomieniowe i integracyjne:
- migracja danych dla systemu kadrowego, płacowego, finansowo-księgowego
- wygenerowanie BIP dla wszystkich palcówek
- integracja aplikacji realizowanych w ramach projektu z systemami miejskimi
W styczniu 2013 roku planowana jest pełna integracja wszystkich komponentów wchodzących w skład Gdańskiej Platformy Edukacyjnej. Począwszy od lutego br. poszczególne elementy platformy będą udostępniane jej użytkownikom i tak np. nauczyciele uzyskają dostęp do portalu edukacyjnego po wprowadzeniu przez pracownika szkoły danych wszystkich pracowników placówki do systemu kadrowego. O możliwościach korzystania z kolejnych aplikacji GPE będziemy informować na stronie ww.gdansk.pl.
Projekt jest realizowany w ramach:
- Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007- 2013
- Działania 2.2 Infrastruktura i usługi tworzące podstawy społeczeństwa informacyjnego
- Poddziałania 2.2.2. Rozwój usług społeczeństwa informacyjnego