Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej II

W dniu 13 sierpnia 2002 r. została podpisana przez Miasto Gdańsk umowa z Konsultantem GPKM (Konsorcjum SYSTRA), wyłonionym w wyniku międzynarodowego przetargu na świadczenie, sfinansowanych ze środków Programu UE PHARE, usług w zakresie przygotowania II-go Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
GPKM II jest w 50% współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.
W ramach II-go Projektu zaplanowano realizację zarówno zadań modernizacayjnych i remontowych, jak i inwestycji (budowa linii tramwajowej Śródmieście - Chełm).
Realizacja GPKM II rozpoczęła się w roku 2006, a zakończenie wszystkich zadań Projektu planowane jest w do końca 2007 r.
Roboty modernizacyjne obejmują następujące fragmenty sieci tramwajowej:
- ul.Pomorska od ul.Subisława do ul.Grunwaldzkiej,
- ul.Mickiewicza od pl.Komorowskiego do ul.Hallera,
- ul.Stwosza od ul.Wojska Polskiego do ul.Chopina,
- ul.Grunwaldzka od ul.Jesionowej do ul.Miedzianej,
- al.Zwycięstwa od ul.Hallera do ul.3-go Maja,
- ul.3-go Maja od al.Zwycięstwa do ul.Armii Krajowej,
- ul.Wały Jagiellońskie od Błędnika do węzła Hucisko,
- skrzyżowania Pomorska - Chłopska, Chłopska - Obrońców Wybrzeża, Chłopska - Jagiellońska, Wojska Polskiego - Chopina, Hallera - Mickiewicza, Hallera - Kliniczna, al.Zwyciędstwa - 3-go Maja, Podwale Przedmiejskie - Okopowa,
- wiadukt Błędnik z dojazdami,
- pętla tramwajowa Zaspa.
![]() |
|
| Mapka nowej linii tramwajowej |
Zadanie inwestycyjne „Budowa linii tramwajowej na Chełm w Gdańsku, na odcinku od ul.3-go Maja do projektowanej pętli przy ul.Ptasiej”
Nowa linia tramwajowa o długości 2,9 km połączy dzielnicę Chełm z istniejącą siecią tramwajową Gdańska. Nowa linia włączona zostanie do ciągu komunikacyjnego z wieloma liniami autobusowymi, tramwajowymi i koleją podmiejską (SKM), a także krajową z głównym węzłem integracyjnym w rejonie Dworca PKP Gdańsk Główny. W przyszłości węzeł ten rozszerzony zostanie o stację SKM Gdańsk Śródmieście w rejonie skrzyżowania Armii Krajowej - 3-go Maja - Okopowa. Będzie to najważniejszy węzeł integracyjny dla obsługi transportu publicznego w Gdańsku.
![]() |
|
| Tramwaj Bombardier Flexity Classic NGT6-2GD |
Z uwagi na znaczne spadki podłużne, dochodzące do 5%, linia obsługiwana będzie przez nowoczesne pociągi tramwajowe przystosowane do poruszania się po torach o takim spadku. W wyniku rozstrzygniętego przetargu ZKM Sp. z o.o. nabyło trzy składy tramwajowe typu Bombardier.
Dowiedz się więcej:
Projekt współfinansowany:
Pobierz:
Zobacz plan:
























