Parkowanie przy UCK. W tym roku 200 miejsc, potem - więcej

Dwieście miejsc parkingowych przy ulicy Smoluchowskiego w Gdańsku jeszcze w tym roku? Jest na to szansa. Nowy parking nie zmniejszy jednak kłopotów z parkowaniem w i wokół Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Zmianę odczujemy, gdy powstanie prawie 500 miejsc na terenie UCK. Za kilka lat.

Parkowanie przy UCK. W tym roku 200 miejsc, potem - więcej
A
A
data publikacji: 22 kwietnia 2016 r.

Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

Każdy, kto przyjeżdża do UCK, wie jak trudno znaleźć miejsce do zaparkowania samochodu w okolicach szpitala i ile stresu to wywołuje. Od kilku miesięcy jest jeszcze trudniej, ponieważ część terenu UCK zamieniła się w plac budowy Centrum Medycyny Nieinwazyjnej.

- Jesteśmy w fazie ogromnej inwestycji - mówi Arkadiusz Lendzion zastępca dyrektora UCK ds administracyjno technicznych. - Wyburzane są budynki, po uliczkach szpitala jeździ ciężki sprzęt i nie ma mowy o poprawie warunków, budujemy nowoczesne centrum dla pacjentów. Wszyscy odczuwamy trudności związane z budową: i pacjenci, i ich bliscy i pracownicy, którzy muszą parkować poza terenem szpitala.  

Koniec parkowania na dziko

Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku zlecił Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska budowę parkingu na 200 miejsc postojowych wzdłuż ul. Smoluchowskiego.  Miejsca postojowe powstaną wzdłuż ul. Smoluchowskiego, na odcinku od ulicy Jarowej do ul. Cygańska Góra. Parking może zostać oddany do użytku już pod koniec 2016 roku.

Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

- Planowane miejsca parkingowe umiejscowione zostaną po obu stronach na odcinku od ul. Jaworowej do ul. Sobieskiego rozpoczynając od wyjazdu ze szpitala zakaźnego - mówi Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z DRMG. - Przewiduje się miejsca do parkowania skośnego i równoległego, w zależności od możliwości terenowych. Postępowanie przetargowe, mające na celu wyłonienie wykonawcy robót planowane jest w II kwartale tego roku. Realizacja inwestycji przewidziana jest na drugą połowę roku i potrwa ok. 2-3 miesięcy.

Parking po zakończeniu prac zostanie przekazany przyszłemu użytkownikowi tj. do Zarządowi Dróg i Zieleni w Gdańsku. Kierowcy już pytają, czy za parkowanie trzeba będzie płacić. W gdańskim ZDiZ usłyszeliśmy, że nie ma jeszcze żadnych ustaleń na ten temat.


500 miejsc do parkowania

- Okolice szpitala zakaźnego i ulica Smoluchowskiego to miejsca gdzie teraz parkuje około stu samochodów, najczęściej w fatalnych warunkach - mówi dyrektor Lendzion. - Tak więc realnie po oddaniu parkingu przybędzie drugie tyle miejsc. I na pewno nie rozładują tłoku przy szpitalu. A przede wszystkim to jest jednak kawałek drogi od UCK. Dlatego zbudujemy parkingi z prawdziwego zdarzenia na terenie szpitala. Pod budowanym obecnie CMN powstanie parking dla 180 samochodów, to będą miejsca dla pracowników, którzy “zwolnią” w ten sposób okolice szpitala.

Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

Znacznie poważniejszą inwestycją będzie trzykondygnacyjny parking na miejscu po wyburzonym niedawno budynku psychiatrii. Zburzony ma być także stojący obok budynek, w którym mieściła się patomorfologia. Na tym obszarze powstanie parking na 300 miejsc dla osób przyjeżdżających do szpitala.

Na nowe miejsca trzeba będzie jednak poczekać. Budowa Centrum Medycyny Nieinwazyjnej zaczęła się we wrześniu 2015 i trwać ma do 2020 roku. Dopiero po jej zakończeniu szpital i uczelnia zajmą się budową parkingu.


Nowy dojazd do UCK

Rozwiązaniem sytuacji jest nie tylko budowa parkingów, ale stworzenie dojazdu do szpitala z prawdziwego zdarzenia. W ramach planów rozładowania sytuacji komunikacyjno-dojazdowej w rejonie największego szpitala na Pomorzu DRMG wraz z władzami szpitala opracowuje propozycje poprawy dojazdu do UCK.

-  Planowane rozwiązania wpisują się projekt ul. Nowej Politechnicznej - informuje Agnieszka Zakrzacka, główny specjalista w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W 2015 roku DRMG zleciła opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego związanego z budową ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku. Projektowany układ drogowy będzie stanowił połączenie dynamicznie rozwijających się osiedli dzielnicy Gdańsk Południe z północnymi dzielnicami miasta. Pełna dokumentacja dla tego projektu ma być gotowa do końca 2016 roku. W związku z powyższym bez wybranego wariantu przebiegu trasy, na dzień dzisiejszy trudno jest mówić o konkretnych planach jej przebiegu.

Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl


Alicja Katarzyńska (0)
www.gdansk.pl
alicja.katarzynska@gdansk.pl
więcej tekstów autora
Alicja Katarzyńska (0)
www.gdansk.pl
alicja.katarzynska@gdansk.pl
więcej tekstów autora